Podsumowanie działań UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał w ubiegłym roku 154 decyzje w sprawach naruszenia praw konsumenckich. Prezes urzędu korzystał też z przysługującego mu prawa do sprawdzania, czy stosowane przez firmy wzorce umów konsumenckich są zgodne z przepisami.
(...)Urząd zakwestionował też działania TP SA związane ze stworzeniem błękitnej linii. Spółka nie odwołała się do sądu, a mimo to niezmieniła praktyki, skoro do UOKiK nadal napływały masowo skargi w tej sprawie. Po przeprowadzeniu postępowania sprawdzającego wykonanie tych decyzji nałożono na TP SA, już w 2005 r., kary na sumę 4,2 mln zł.
Rzeczpospolita 06.06.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?