Polacy nie wiedzą, ile kosztuje prąd?
89 proc. Polaków nie wie, jak zmienić sprzedawcę prądu - wynika z badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Znowelizowane przepisy prawa energetycznego, które obowiązują od 11 marca, pozwalają odbiorcom wybrać dostawcę energii elektrycznej. Według ekspertów taka ustawowa deklaracja nie jest wystarczająca - czytamy na łamach Rzeczpospolitej.
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK, tłumaczy, że potrzebne są nowelizacje na poziomie aktów wykonawczych, dotyczące m.in. reklamacji, wyszczególniania opłat w fakturach, czy wprowadzenia rzetelnych kalkulatorów porównujących ceny.
Henryk Kaliś - wiceprezes zarządu Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii - twierdzi ,że sprzedawcy nie walczą o klientów.
- Konsumenci nie zmieniają dostawcy energii, bo inni dostawcy mają bardzo słabą ofertę, zwłaszcza w internecie, i wciąż uciążliwa jest procedura zmiany. No i mało kto jest w stanie zrozumieć treść rachunków za prąd. To wszystko zniechęca - tłumaczy Rzeczpospolitej Kaliś.
Rafał Hajduk - partner w Norton Rose Piotr Strawa i Wspólnicy - zauważa natomiast, że mimo zmiany prawa nikt nie wytłumaczył Polakom tego, jak zmienić dostawcę.
- Skutek jest taki, że konsumenci nie wiedzą, że mogą to zrobić, a ci, co wiedzą, nie mają pojęcia jak - mówi Rzeczpospolitej Hajduk.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?