Pomieszczenia sanitarne

Pracodawca jest obowiązany zapewniać pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanych prac i liczby zatrudnionych pracowników (art. 214 § 1 Kodeksu pracy). Musi ponadto w sposób ciągły zadbać o ich stan techniczno-sanitarny. Wszakże to właśnie pracodawca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i higienę pracy w firmie, która to powinność ma na celu przede wszystkim ochronę zdrowia i życia pracowników. Nie sposób wymienić wszystkich wymagań obowiązujących w tym zakresie. Usytuowanie oraz wyposażenie pomieszczeń pracy jest uzależnione w głównej mierze od rodzaju prowadzonej działalności, toteż szczegółowe wymagania mogą być przedmiotem odrębnych unormowań. Dziś pokrótce o niektórych zasadach ogólnych, które zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650).

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 05.01.2006 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika