Pracownik może być zatrudniony w dwóch firmach

Pracownik może pracować w dwóch firmach, bo wszelkie prawa i obowiązki stron ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w dwóch różnych firmach pracownik był zatrudniony na pełny etat. To zależy tylko od jego woli oraz predyspozycji psychicznych i fizycznych. Wszak oznacza to dla niego zwiększony wysiłek i krótszy odpoczynek w każdej dobie. Problem mógłby pojawić się wówczas, gdyby pracownik chciał pracować na dwóch etatach u jednego pracodawcy, choć nie jest to zakazane. Chodzi tylko o to, aby w drugiej umowie u tego samego pracodawcy określić zatrudnionemu inny rodzaj pracy. Dwa etaty to nie tylko podwójna pensja. To także uprawnienia do korzystania z podwójnych przywilejów. Dotyczy to np. urlopu wypoczynkowego. Jeśli więc pracownikowi w jednej firmie przysługuje 20 lub 26 dni wypoczynku, to tyle samo - jeżeli pracuje na pełny etat - będzie miał w drugiej firmie. Dla każdej z umów o pracę wymiar urlopu wypoczynkowego liczy się bowiem odrębnie.

Porady prawne

Rzeczpospolita 29.10.2007 r. 


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika