Pracodawcy nie będą już musieli pisemnie zgłaszać wolnych wakatów do urzędów pracy. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy mają zwiększyć napływ nowych ofert.
Nowy projekt wchodzi w życie 28 marca 2012 roku. Najważniejsze zmiany w prawie to zniesie obowiązku pisemnego zgłaszania ofert do urzędów pracy, co umożliwi pracodawcom korzystanie z drogi mailowej i telefonicznej.
W ubiegłym roku miały miejsce konsultacje społeczne w sprawie zmian w ustawie. Proponowane zmiany prawne należy ocenić pozytywnie, w szczególności te dotyczące przepisów o usługach pośrednictwa pracy. Pracodawcy RP wielokrotnie zwracali uwagę na trudności związane z obowiązkiem pisemnego zgłaszania ofert do powiatowego urzędu pracy – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Pracodawców RP. W ocenie Pracodawców RP takie rozwiązanie ułatwi napływ ofert do urzędów, a także może mieć wpływ na redukcję bezrobocia – twierdzą pracodawcy.
PODSTAWA PRAWNA: ustawa z dnia 12 grudnia 2011 r. - zmieniająca rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 27 grudnia 2011 poz. 164).Robert Ocetkiewicz