Produkty dla celów reprezentacyjnych
Przedsiębiorcy niejednokrotnie ponoszą wydatki, które nie są wprost związane z profilem prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, wobec czego nie można ich jednoznacznie przyporządkować konkretnej kategorii kosztów. Wśród nich wymienić można m.in. wydatki na konsumpcję, alkohol, zakup upominków w postaci drogich wydawnictw albumowych, przyborów do pisania renomowanych firm czy też biżuterii. Najczęściej nabywane są one w celu podtrzymywania dobrych stosunków z kontrahentami i przeznaczone właśnie dla nich. Podatnicy dokonując ich kwalifikacji pod kątem kosztów podatkowych określają je mianem reprezentacji. Rozstrzygając o zaliczeniu w ciężar kosztów tego typu wydatków powinni jednak pamiętać, że nie wszystkie z nich i nie w każdej sytuacji posiadają znamiona, które uprawniają do traktowania ich jako koszty uzyskania przychodów. Do najbardziej kontrowersyjnych wydatków reprezentacyjnych należą te ponoszone na zakup alkoholu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?