Produkty dla celów reprezentacyjnych

Przedsiębiorcy niejednokrotnie ponoszą wydatki, które nie są wprost związane z profilem prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, wobec czego nie można ich jednoznacznie przyporządkować konkretnej kategorii kosztów. Wśród nich wymienić można m.in. wydatki na konsumpcję, alkohol, zakup upominków w postaci drogich wydawnictw albumowych, przyborów do pisania renomowanych firm czy też biżuterii. Najczęściej nabywane są one w celu podtrzymywania dobrych stosunków z kontrahentami i przeznaczone właśnie dla nich. Podatnicy dokonując ich kwalifikacji pod kątem kosztów podatkowych określają je mianem reprezentacji. Rozstrzygając o zaliczeniu w ciężar kosztów tego typu wydatków powinni jednak pamiętać, że nie wszystkie z nich i nie w każdej sytuacji posiadają znamiona, które uprawniają do traktowania ich jako koszty uzyskania przychodów. Do najbardziej kontrowersyjnych wydatków reprezentacyjnych należą te ponoszone na zakup alkoholu.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 17.11.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika