Reklama publiczna i niepubliczna a podatki
Opodatkowanie reklam zamieszczanych w Internecie stwarza coraz więcej problemów. Nie zawsze wiadomo, czy można uznać je za reklamę publiczną i cały wydatek zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Jeżeli nie, to, w myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, koszty należałoby ograniczyć do równowartości 0,25 proc. przychodów przedsiębiorstwa.
(...)Z definicji słownikowych i orzeczeń sądów wynika, że reklama publiczna musi być skierowana do szerokiego, niezidentyfikowanego kręgu odbiorców.
(...)Jeszcze inny problem wiąże się z zamieszczaniem informacji w internetowych serwisach aukcyjnych. Zdaniem Katarzyny Szafrańskiej-Blank trzeba przede wszystkim ustalić, czy jest to reklama, czy zwykła informacja.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?