Seniorzy najpierw na badania, a potem za kierownicę
W Senacie rozpoczyna się debata na temat obowiązkowych badaniach lekarskich dla starszych kierowców. Obecnie muszą je przeprowadzać jedynie kierowcy zawodowi - informuje Gazeta Wyborcza.
- Musimy odpowiedzieć na pytanie co zrobić z rosnącą liczbą osób sędziwych za kierownicą, co do których można mieć wątpliwości czy mają wystarczającą sprawność psychomotoryczną - mówi gazecie inicjator zmian Mieczysław Augustyn z Platformy Obywatelskiej.
Senator proponuje, aby granicą, od której senior musiałby powtórzyć badania, było np. 70 lat.
W 2008 roku osoby po 60. spowodowały 3387 wypadków, czyli około 9 proc. wszystkich wypadków drogowych w kraju - przypomina Gazeta Wyborcza.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
Stary 2012-01-07 19:02:51
Myślę że nie można uogólniać. Jeśli ktoś popełni wykroczenie które będzie nasuwać uzasadnione podejrzenie co sprawności psychomotorycznych, lub spowoduje wypadek, to Policja powinna mieć możliwość skierowania takiego kierowcę na badania.Myślę, że nie można się o to obrażać, bo możemy takiego niesprawnego kierowcę spotkać na swojej drodze. Co do innych - szczególnie tych w wieku 18-24 lat to jeśli nie zmieni się system szkolenia kierowców, oraz sposób dyscyplinowania ich na drodze to niewiele można zrobić.
Anna 2012-01-07 18:14:37
A ja uwazam ze takie badania powinny byc i to pod kara grzywny. Sama mam w rodzinie takiego kierowcę który juz dawno nie nadaje sie do siadania za kierownicą, ale jeździ. Przejeżdżanie na czerwonym swietle to norma nie mówiąc o innych kwiatkach.
szprot 2012-01-07 16:41:23
Badania niech sobie zrobią senatorowie - czy maja wystarczająca sprawność intelektualna aby piastować taki urząd i decydować o losie pokoleń Polaków.
rickh 2012-01-07 16:32:28
W odpowiedzi na powyższy artykuł, odpowiem fragmentem informacji ze strony internetowej MSWiA: "Większa liczba wypadków oraz ofiar występuje wprawdzie w przedziale wiekowym 25-39 lat, jednak - biorąc pod uwagę liczebność populacji w poszczególnych grupach wiekowych - to osoby w wieku 18-24 lata znajdują się w grupie o najwyższym wskaźniku wypadków i stanowią największe zagrożenie wśród kierujących pojazdami.
Z danych za 2008 r. wynika, że w tej kategorii wiekowej wskaźnik wypadków na 10 tys. osób wynosi aż 22,03, podczas gdy odpowiednio dla kierowców w wieku 25-39 lat -14,61, w wieku 40-59 lat - 8,92, a w wieku 60 lat i powyżej wynosi 4,86."
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?