Sprawozdania w fundacjach

W wyniku zmiany rozporządzenia ministra sprawiedliwości, prywatne adresy zamieszkania członków zarządów fundacji nie będą już zamieszczane w sprawozdaniach z działalności fundacji. Informacje takie można było znaleźć na stronie internetowej Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Jak donosi „Rzeczpospolita”, w zamian wprowadzono obowiązek podawania adresu do korespondencji oraz adresu poczty elektronicznej, jeżeli fundacja taki adres ma. Zdaniem Generalnego Inspektora, fundacje powinny działać transparentnie, a kontroli powinny podlegać pozyskiwane przez nie fundusze oraz to, kto podejmuje decyzje. Jednak prywatny adres zamieszkania osoby należącej do władz fundacji, nie powinien być ogólnie dostępny. Nie ma powodów, „aby sprawozdanie z działalności fundacji przekształcać w listę adresową z prywatnymi adresami zamieszkania osób, które w fundacjach podejmują decyzje władcze”- zaznaczył Generalny Inspektor.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika