Sprzedawca ma płacić za niedostarczenie towaru
Jeśli ze swojej winy nie dostarczy umówionego towaru przeznaczonego do dalszej odsprzedaży, ma zapłacić kontrahentowi odszkodowanie równe utraconemu przez niego zyskowi.
Takie stanowisko potwierdził Sąd najwyższy w wyroku z 9 listopada 2011 r. (sygn. II CSK 671/10) – informuje Gazeta Prawna.
Sprawa dotyczyła sporu pomiędzy dwoma przedsiębiorcami. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (z o.o.) "Agroplon-Ościęcin" zobowiązała się w czerwcu 2006 r. dostarczyć spółce z o.o. - "Agrolex" zboże konsumpcyjne i rzepak ze zbiorów 2006 r. Była to umowa "sprzedaży rzeczy przyszłych". Zboże i rzepak miały być przedmiotem dalszej odsprzedaży. Zrealizowana została jedynie dostawa rzepaku.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?