Sprzedawcy odmawiają przyjmowania reklamacji, odsyłają klientów do producenta, zmuszają do korzystania najpierw z gwarancji, choć przepisy jednoznacznie określają ich obowiązki wobec konsumentów.
Od ponad dwóch lat obowiązuje ustawa o sprzedaży konsumenckiej (weszła w życie 1 stycznia 2003 r.). Stawia ona handlowcom liczne warunki, których muszą przestrzegać. Dotyczy to informacji handlowej, odpowiedzialności za produkty niezgodne z umową, załatwiania reklamacji oraz praw konsumentów.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
zawiedziona klien 2012-02-15 14:12:19
Zgadzam sie z powyższym stwierdzeniem.Doświadczyłam tego na własnej skórze.Zakupiłam glazurę na podstawie wystawki w sklepie.Bardzo dużym znaczeniem był kolor glazury-ten,który był na wystawie był właściwy i dlatego złożyłam zamówienie.Po oczekiwaniu 10 dni towar dotarł do mnie , w momencie gdy go rozpakowałam -okazało sie ,że jest duża różnica w korolorze glazury - co powodowało miks masz mojej aranżacji .Natychmiast poiformowałam o tym sprzedawce i fabrykę -pisząc maile.Próbyją znależć właściwy kolor ale to nie wychodz.Mie mam już nerwów i zdrowia na takie załatwienie sprawy i złożyłam reklamację - nie mam zamiaru być królikiem doświadczalnym i przechodzić przez wiele prób i dopasowań.Nadmieniam ,że wystawa ,która była podstawa zamówienia zrobiona była 3 lata - o czym nikt mnie nie poinfrmował oraz nikt mi nie powiedział ,że może tak sie zdarzyć ,że bedzie różnica w kolorze - bo jest to uzależnione od wypalania.Przy tak duzym zamówieniu NIGDY nie podjęłabym takiego ryzyka.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?