Świadectwa pracy to problem dla wielu firm
Pracodawcy proponują przywrócenie zasad wydawania tych dokumentów obowiązujących przed 21 marca tego roku.
Odświeżone przepisy zamiast ułatwić, utrudniły przekazywanie ich pracownikom – czytamy na łamach Gazety Prawnej.
PKPP Lewiatan przekazał już do ministerstwa pracy propozycję zmian w art. 97 kodeksu pracy, która ma ułatwić wydawanie świadectw pracy. Firmy chcą wydawać takie dokumenty jedynie na żądanie pracownika, jeśli bezpośrednio po rozwiązaniu jednej umowy (np. na czas określony) zawierają z nim kolejny kontrakt.
Takie zasady obowiązywały do 21 marca tego roku. Później prawo się zmieniło i przedsiębiorcy muszą obecnie wydawać świadectwa raz na dwa lata. Pracownik ma prawo również żądać wydania świadectwa za okres pracy na podstawie każdej zakończonej umowy
– Miało to ułatwić wydawanie świadectw, ale w praktyce je utrudniło, nakładając na pracodawców nowe biurokratyczne obowiązki – mówi Gazecie Prawnej Grażyna Spytek-Bandurska, wicedyrektor departamentu dialogu społecznego i stosunków pracy PKPP Lewiatan.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?