Świadectwa pracy to problem dla wielu firm

Pracodawcy proponują przywrócenie zasad wydawania tych dokumentów obowiązujących przed 21 marca tego roku.

Odświeżone przepisy zamiast ułatwić, utrudniły przekazywanie ich pracownikom – czytamy na łamach Gazety Prawnej.

PKPP Lewiatan przekazał już do ministerstwa pracy propozycję zmian w art. 97 kodeksu pracy, która ma ułatwić wydawanie świadectw pracy. Firmy chcą wydawać takie dokumenty jedynie na żądanie pracownika, jeśli bezpośrednio po rozwiązaniu jednej umowy (np. na czas określony) zawierają z nim kolejny kontrakt.

Takie zasady obowiązywały do 21 marca tego roku. Później prawo się zmieniło i przedsiębiorcy muszą obecnie wydawać świadectwa raz na dwa lata. Pracownik ma prawo również żądać wydania świadectwa za okres pracy na podstawie każdej zakończonej umowy

Porady prawne

Miało to ułatwić wydawanie świadectw, ale w praktyce je utrudniło, nakładając na pracodawców nowe biurokratyczne obowiązki – mówi Gazecie Prawnej Grażyna Spytek-Bandurska, wicedyrektor departamentu dialogu społecznego i stosunków pracy PKPP Lewiatan.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika