Telewizyjny konkurs wprowadzał ludzi w błąd

Chodzi o reklamowany w Telewizji Polskiej SMS-owy konkurs „Serialowe kody wymień na nagrody”.

Jego organizator ma zapłacić karę w wysokości 85 tys. zł – uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd zwrócił uwagę na hasło reklamujące konkurs. Organizator twierdził, że loteria jest nadzorowana przez resort finansów. Tymczasem organem nadzorującym konkurs był dyrektor izby celnej w Krakowie – czytamy na łamach Gazety Prawnej.

Zdaniem urzędu przeciętny konsument miał prawo sądzić, że loteria podlega specjalnej kontroli, a przez to jest bezpieczniejsza i uczciwsza niż inne – cytuje dziennik Małgorzatę Cieloch z biura prasowego UOKiK.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika