Telewizyjny konkurs wprowadzał ludzi w błąd
Chodzi o reklamowany w Telewizji Polskiej SMS-owy konkurs „Serialowe kody wymień na nagrody”.
Jego organizator ma zapłacić karę w wysokości 85 tys. zł – uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Urząd zwrócił uwagę na hasło reklamujące konkurs. Organizator twierdził, że loteria jest nadzorowana przez resort finansów. Tymczasem organem nadzorującym konkurs był dyrektor izby celnej w Krakowie – czytamy na łamach Gazety Prawnej.
– Zdaniem urzędu przeciętny konsument miał prawo sądzić, że loteria podlega specjalnej kontroli, a przez to jest bezpieczniejsza i uczciwsza niż inne – cytuje dziennik Małgorzatę Cieloch z biura prasowego UOKiK.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?