Trzeba zacząć oszczędzać

Banki zmieniają ton: teraz przekonują nas do oszczędzania. A to dużo trudniejsze zadanie niż promocja nieskrępowanej konsumpcji, bo ponad połowa Polaków nie oszczędza. Kampania telewizyjna "Nauki o oszczędzaniu", którą ING rozpoczął w tym tygodniu w niczym nie przypomina wcześniejszych reklam tego banku. Zamiast słońca i hawajskich koszul, przestronnych apartamentów albo sterylnego biura widzimy uczelnianą aulę wypełnioną profesorami. Jeden z nich odmienia czasownik "oszczędzać". - Czas przeszły: "oszczędzałem", czas teraźniejszy: "oszczędzam", czas przyszły: "będę oszczędzał". I ciekawostka historyczna, czas zaprzeszły: "byłem oszczędzałem" - głosi z katedry, a jego koledzy nagradzają go oklaskami. Przez 30 sekund - wieczność w reklamie telewizyjnej - żaden z naukowców się nie uśmiecha. W auli jest niewiele światła, a jedynym jasnym akcentem są profesorskie gronostaje. Podsumowanie brzmi niczym memento: "Oszczędzać można w każdym czasie. Tak było, jest i będzie". Słowo "kryzys" nie pada ani razu, ale to, co mówi profesor, może sugerować rzeczy dużo gorsze - wojny i epidemie.

Porady prawne

Gazeta.pl, Autor: Vadim Makarenko, 14.05.2009 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika