Ubezpieczenie pracownika to nie koszt firmy

Składki opłacone przez przedsiębiorcę z zawartych lub odnowionych umów ubezpieczenia dla pracowników nie pomniejszą przychodów jego działalności.

Od tej zasady są pewne wyjątki. Gazeta Prawna przypomina, że do kosztów podatkowych można zaliczyć składki związane z umowami ubezpieczenia dotyczące ryzyka grup 1, 3 i 5 działu I oraz grup 1 i 2 działu II, wymienionych w załączniku do ustawy z 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 11, poz. 66 z późn. zm.).

Oprócz wymienionych grup muszą być spełnione łącznie jeszcze pewne warunki. Natalia Dymek, ekspert w Kancelarii Sławomir Czyż Doradca Podatkowy, tłumaczy na łamach dziennika, że pracodawca nie może być uprawniony do otrzymania świadczenia, a umowa ubezpieczenia w okresie pięciu lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ją zawarto lub odnowiono) musi wykluczać wypłatę z tytułu dożycia wieku oznaczonego w umowie, wypłatę kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy oraz możliwość zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika