Firma nie ma prawa wykorzystywać ogólnych zapisów, by wprowadzić zmiany w usługach na koszt klienta – orzekł w piątek Sąd Najwyższy.
Sprawa dotyczyła Polskiej Telefonii Cyfrowej SA. Za niedozwolone uznano te zapisy, które dotyczyły m.in.: możliwości nakładania jednorazowych opłat i naliczenia ustawowych odsetek za opóźnienia z opłaceniem abonamentu – pisze Gazeta Prawna.
Ponadto jako praktyki naruszające prawo sąd uznał zapisy dotyczące zawieszenia połączeń i innych usług, zmian w transmisji danych, a także możliwości natychmiastowego rozwiązania umowy przez operatora – pisze Gazeta Prawna.
Według Sądu Najwyższego warunki umów z klientami przedsiębiorca musi wyraźnie określać. Ogólne postanowienia rażąco naruszają bowiem interesy konsumentów oraz dobre obyczaje. Dodatkowo dają operatorowi możliwość do zmian zachowania w zależności od sytuacji na rynku, a to może być niekorzystne dla konsumentów i odbywać się na ich koszt.