Umowa z konsumentem ma być konkretna
Firma nie ma prawa wykorzystywać ogólnych zapisów, by wprowadzić zmiany w usługach na koszt klienta - orzekł w piątek Sąd Najwyższy.
Sprawa dotyczyła Polskiej Telefonii Cyfrowej SA. Za niedozwolone uznano te zapisy, które dotyczyły m.in.: możliwości nakładania jednorazowych opłat i naliczenia ustawowych odsetek za opóźnienia z opłaceniem abonamentu - pisze Gazeta Prawna.
Ponadto jako praktyki naruszające prawo sąd uznał zapisy dotyczące zawieszenia połączeń i innych usług, zmian w transmisji danych, a także możliwości natychmiastowego rozwiązania umowy przez operatora - pisze Gazeta Prawna.
Według Sądu Najwyższego warunki umów z klientami przedsiębiorca musi wyraźnie określać. Ogólne postanowienia rażąco naruszają bowiem interesy konsumentów oraz dobre obyczaje. Dodatkowo dają operatorowi możliwość do zmian zachowania w zależności od sytuacji na rynku, a to może być niekorzystne dla konsumentów i odbywać się na ich koszt.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?