W kwietniu pojawią się ostrzeżenia na butelkach z alkoholem

Na rynku alkoholi, wartym w Polsce ponad 20 mld zł rocznie, będzie się w tym roku dużo działo. Producenci piwa i wódki dobrowolnie wprowadzają na opakowania komunikaty zniechęcające do spożywania alkoholu, skierowane do tzw. grup podwyższonego ryzyka (m.in. do kierowców, kobiet w ciąży, młodzieży). W ten sposób nie tylko poprawią wizerunek, lecz także mogą odwieść posłów od planów wprowadzenia ustawowego obowiązku umieszczania ostrzeżeń na butelkach i puszkach z alkoholem (w Sejmie jest już projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości).

(...)Firmy porozumiały się co do treści komunikatu i jego kształtu graficznego oraz zasad jego stosowania. Mogą go umieszczać na opakowaniu w dowolnym miejscu, przy czym ustalona została minimalna wielkość znaku.

Puls Biznesu 27.03.2008 r.