Bezpieczne wideokonferencje

Ważne bezpieczeńswo

Nowe technologie otworzyły zupełnie nowe możliwości. Podczas pracy zdalnej, a także kontaktów online z przyjaciółmi i rodziną spowodowanych obecną sytuacją związaną z ograniczeniem rozprzestrzeniania COVID-19, jednym z najczęściej wybieranych sposobów komunikacji są wideokon­ferencje i połączenia wideo.

W związku z tym pojawiają się obawy, jak bezpiecznie korzystać z szerokiej gamy oferowanych programów, aplikacji i usług oraz jak sprawić, aby ta forma kontaktów zapewniała odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.

Poznaj podpowiedzi UODO, jak przeprowadzić wideokonferencję w bezpieczny sposób. Poniżej znajduje się kilka porad dotyczących korzystania z programów, aplikacji i usług, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.

Przed rozpoczęciem wideokonferencji

Zapoznaj się z ogólnymi warunkami użytkowania lub polityką prywatności programu, z którego chcesz skorzystać.

Sprawdź, czy Twoje rozmowy będą nagrywane i przechowywane.

Zweryfikuj, do jakich celów wykorzystywane będą Twoje dane osobowe.

Sprawdź, o jakie uprawnienia do danych jesteś proszony – lista kontaktów, lokalizacja itp.

Do zainstalowania aplikacji na komputerze użyj oficjalnej strony aplikacji z której chcesz korzystać; w przypadku urządzeń mobilnych wybierz oficjalny sklep – Google Play lub App Store.

Upewnij się, że osoby postronne nie mają dostępu do Twojego ekranu.

Sprawdź, czy aplikacja dysponuje niezbędnymi środkami bezpieczeństwa, takimi jak szyfrowanie. 8. Korzystaj z aplikacji webowych, nie desktopowych.

Zabezpiecz sieć Wi-Fi silnym hasłem.

Przed udostępnieniem swojego ekranu podczas rozmowy zamknij wszystkie okna, tak aby inni uczestnicy konferencji ich nie zobaczyli.

Przy podłączeniu się do telekonferencji korzystaj z kodów dostępu/PIN-ów.

Przeskanuj program do telekonferencji systemem antywirusowym lub antymalware-owym.

W trakcie korzystania z wideokonferencji

Ogranicz ilość podawania danych osobowych – użyj pseudonimu i służbowego adresu e-mail.

Użyj innego hasła, niż używane przez Ciebie w innych usługach.

Nie udostępniaj linków do konferencji w mediach społecznościowych.

Włącz, jeśli to możliwe, domyślną ochronę hasłem spotkania on-line.

Zarządzaj opcjami udostępniania ekranu.

W celu wykonywania rozmów służbowych wykorzystuj dostęp do sieci za pomocą szyfrowanego połączenia VPN.

Nie udostępniaj dokumentów służbowych, za pomocą czatu, który może być publiczny.

Jeżeli to możliwe korzystaj z opcji zamazywania tła (tak, żeby rozmówcy nie widzieli Twojego otoczenia).

Korzystaj z opcji „poczekalnia” tak, abyś mógł kontrolować osoby uczestniczące w telekonferencji, unikniesz przypadkowych lub niechcianych osób.

Logując się do telekonferencji, wyłącz mikrofon i kamerę (włączysz je jak będzie to potrzebne).

Po skorzystaniu z wideokonferencji

Wyłącz mikrofon i kamerę.

Upewnij się, że zakończyłeś spotkanie on-line i zamknąłeś aplikację.

Sprawdź, czy program do telekonferencji nie działa w tle.

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


FORUM POMOCY PRAWNEJ

faktury z apteki a ochrona danych

24.2.2020 przez: donna_ru

Rejestr zbioru danych osobowych

24.2.2020 przez: Dorean

Odpowiedź urzędu na skargę

22.7.2018 przez: lzur1

Skradzione wrażliwe dane osobowe

15.7.2018 przez: Ronon49