Właściciel hotelu zapłaci za skradzione walizki

Utrzymujący zarobkowo hotele, pensjonaty, motele czy gospody odpowiadają za kradzież lub uszkodzenie rzeczy wniesionych tam przez osoby korzystające z ich usług - informuje Rzeczpospolita.

Odpowiedzialność taką nakłada na nich art. 846 - 852 kodeksu cywilnego. Jakiekolwiek ogłoszenie, umowa z klientem czy tabliczki z napisami „Za wniesiony bagaż nie odpowiadamy" nie wyłączają hotelarzy z odpowiedzialności za naszą własność.

Wyjątkiem jest szkoda powstała np. z powodu siły wyższej lub zawiniona wyłącznie przez poszkodowanego.

W razie straty lub uszkodzenia rzeczy powinniśmy zawiadomić hotelarza o tym fakcie w ciągu sześciu miesięcy od wykrycia szkody. Jeżeli nie zrobimy tego w tym czasie, to roszczenie odszkodowawcze wygaśnie. Musimy również pamiętać o tym, że odpowiedzialność finansowa hotelarza zależy od tego, ile płacimy za pobyt. Nie może być ona jednak wyższa - w stosunku do jednego klienta - niż stukrotność należności za pokój, liczonej za jedną dobę - czytamy na łamach Rzeczpospolitej.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika