Zadbaj o swoje prawa w prywatnej przychodni
Tylko co 7. z prywatnych szpitali, przychodni i gabinetów lekarskich podpisuje z pacjentami jakiekolwiek umowy, gdy świadczy im komercyjne porady lekarskie i zabiegi medyczne - alarmuje raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który skontrolował 280 z 14 tys. niepublicznych placówek medycznych. - To naganne, bo sam rachunek za leczenie nie wystarcza do późniejszego dochodzenia ewentualnych roszczeń - mówi Cezary Banasiński, prezes UOKiK.
(...)W ściganiu nierzetelnych placówek przeszkadza też brak wiedzy o podstawowych prawach pacjenta i obowiązkach leczącego. - Pacjenci bez zastanowienia podpisują klauzule, że zostali zapoznani z komplikacjami, jakie mogą wystąpić w rezultacie zabiegu - podkreśla Krystyna Kozłowska z Biura Praw Pacjenta (BPP) działającego przy Ministerstwie Zdrowia. Pacjenci nie wiedzą też, że w razie problemów mogą szukać pomocy w BPP, ale też u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?