Zawyżony rachunek za prąd? Trzeba płacić
Mamy prawo zakwestionować wskazania licznika. Trzeba zwrócić się do przedsiębiorstwa energetycznego z żądaniem, aby sprawdził układ pomiarowo-rozliczeniowy.
– Złożenie reklamacji kwestionującej ilość pobranej prądu i wysokość naliczonej opłaty nie zwalnia z obowiązku uregulowania należności – tłumaczy Gazecie Prawnej Jacek Stanisławski, prawnik z Kancelarii Olczyk & Kubicki.
Reklamację składamy do zakładu energetycznego, który musi ją przyjąć i rozpatrzyć w ciągu 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia. Może to jednak zrobić w innym terminie, o ile tak stanowi umowa. Odbiorca energii musi ponadto uregulować należność wskazaną na reklamowanym rachunku.
Jeśli okaże się, że występują nieprawidłowości w działaniu układu pomiarowo-rozliczeniowego, to przedsiębiorstwo zwróci klientowi koszty wszystkich ekspertyz oraz dokona korekty należności za dostarczoną energię elektryczną.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?