Zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym

Co zrobić, gdy do firmy przyjdzie pismo informujące o tym, że w stosunku do jednego z naszych kontrahentów została ogłoszona upadłość i wzywające do zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym? Jak sporządzić takie zgłoszenie? O czym pamiętać? Jakich błędów unikać?

Bez dokonania zgłoszenia wierzyciel nie będzie mógł uczestniczyć w postępowaniu upadłościowym. W przypadku tzw. upadłości likwidacyjnej, gdy majątek upadłego jest spieniężany i dzielony między jego wierzycieli, osoba, która wierzytelności nie zgłosiła nie dostanie z kwoty przeznaczonej do podziału ani złotówki. W przypadku upadłości z możliwością zawarcia układu - nie będzie miała żadnego wpływu na to, jakie porozumienie zawrze upadły ze swoimi wierzycielami.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 19.05.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika