Czy składając oświadczenie o wyborze formy opodatkowania, do 20 stycznia 2018 r. może wybrać Pan, (...)

Czy składając oświadczenie o wyborze formy opodatkowania, do 20 stycznia 2018 r. może wybrać Pan, na ten rok, opodatkowanie swoich usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2017 r. (data wpływu) uzupełnionym pismem z dnia 14 grudnia 2017 r. (data wpływu 19 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,? jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 3 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 grudnia 2017 r. (data wpływu 19 grudnia 2017 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Od 1 stycznia 2017 r. prowadzi Pan pozarolniczą działalność gospodarczą, z której dochody są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Zdarzenia gospodarcze ewidencjonowane są w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Wykonuje Pan działalność usługową sklasyfikowaną w PKD pod symbolem 63.12.Z - Działalność portali internetowych, PKWiU pod symbolem 63.12.1 - Usługi portali internetowych oraz 63.11.20 - Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie.

W uzupełnieniu wniosku wyjaśnił Pan, że wskazując symbol PKWiU 63.11.20 ?Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie?, opierał się na PKWiU z roku 2015, natomiast symbol 63.11.30 jest zgodny z PKWiU z roku 2008.

Szczegółowy opis przedmiotu działalności:

Na Pana stronach internetowych o różnej tematyce firma polska i firma z USA zamieszczają swoje reklamy. Pana zadaniem jest dokonywanie wszelkich starań, żeby zapewnić internautów odwiedzających Pana strony, którzy w celu uzyskania dostępu do treści strony, muszą najpierw wejść w interakcje z treścią reklam firmy, z którymi zawarł Pan umowy. Cel ten osiąga Pan poprzez stosowne pozycjonowanie swoich stron w Internecie i umieszczanie reklam w Internecie. Jeżeli potencjalny internauta wejdzie do reklamy, automatycznie przerzucany jest na Pana stronę internetową, gdzie zamieszczone są odnośniki, które przenoszą na reklamy Pana klientów. W zależności od liczby osób, które wchodzą w interakcję z tymi reklamami, otrzymuje Pan część kwoty, którą firma płaci osobom, które wykonują usługi reklamowe.

W 2018 r. zamierza Pan złożyć do Naczelnika Urzędu Skarbowego oświadczenie o zastosowanie opodatkowania w formie 8,5 % ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na zasadach określonych w art. 6 do 22 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ponadto nie spełnia Pan wszystkich warunków, o których mowa w art. 8 wymienionej wyżej ustawy.

Odpłatne udostępnianie powierzchni na cele reklamowe na własnych stronach internetowych wykonywane jest w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Reklamy umieszczane są na stronach internetowych, które nie są związane z działalnością gospodarczą.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy składając oświadczenie o wyborze formy opodatkowania, do 20 stycznia 2018 r. może wybrać Pan, na ten rok, opodatkowanie swoich usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?


Zdaniem Wnioskodawcy, strony internetowe działają jako pozostałe witryny internetowe, na których sprzedaje Pan miejsca na reklamę dla swoich klientów. W takim stanie rzeczy usługi te powinny być potraktowane jako usługi najmu. Pomimo, że wynagrodzenie Pana za udostępnienia miejsca pod reklamy na swojej stronie internetowej, nie zostało określone w jednej stałej kwocie, lecz w formie procentowej w stosunku do liczby odwiedzających, to nie wyklucza możliwości potraktowania usług jako najem.

Kwestię, jak traktować udostępnianie miejsc na stronach internetowych pod reklamy rozstrzygnął Minister Finansów (Interpretacja Ogólna Nr DD2/033/55/KBF/14/RD-75000 z dnia 5 września 2014 r. w sprawie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia z tytułu udostępniania, poza działalnością gospodarczą, powierzchni na stronie internetowej zarządzanej przez osobę fizyczną), w której wskazano, że wynagrodzenie uzyskane za udostępnianie miejsca na stronach internetowych to przychód o charakterze podobnym do umowy najmu lub dzierżawy.

Ponadto Pana usługi nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Wobec tego uważa Pan, że może zastosować opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5%, począwszy od 2018 r.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. I tak ? zgodnie z art. 10 ust. 1 ww. ustawy ? odrębnymi źródłami przychodów są określone w pkt 3 i 6 tego przepisu:


  • pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3),
  • najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (pkt 6).


W myśl art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:


  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


W świetle art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z działalności gospodarczej są również przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Zgodnie z art. 9a ustawy, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art.

10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej.


Zgodnie natomiast z art. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 28 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2157), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne:


  • prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą;
  • osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.


Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 2 ust. la ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, mogą opłacać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej ?spółką?.

Na podstawie art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów, stosuje się art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mając na uwadze powołane powyżej regulacje stwierdzić należy, że opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych mogą podlegać dwa rodzaje przychodów. Jednym z nich są, zdefiniowane w ustawie o podatku dochodowym przychody z działalności gospodarczej. Natomiast drugim - przychody z zawieranych poza działalnością gospodarczą umów najmu lub umów o podobnym charakterze.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, prowadzi Pan pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem jest m.in. świadczenie usług w zakresie portali internetowych oraz sprzedaży miejsca na cele reklamowe Internecie. Nadmienia Pan, że ?odpłatne udostępnianie powierzchni na cele reklamowe na własnych stronach internetowych wykonywane jest w ramach prowadzonej działalności gospodarczej?, Wobec powyższego, przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług polegających na udostępnianiu miejsca na reklamy na własnych witrynach internetowych, należy zaliczyć do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z przytoczonych na wstępie przepisów wynika, że przychody z tego źródła mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o ile spełnione zostaną wszystkie ustawowe przesłanki.


W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:


  • uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250.000 euro, lub
  • uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250.000 euro.


Stosownie do treści art. 4 ust. 2 ww. ustawy, kwoty wyrażone w euro przelicza się na walutę polską według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy.

W 2017 r. pierwszym dniem roboczym października był 2 października. Średni kurs euro ogłoszony przez Narodowy Bank Polski obowiązujący w dniu 2 października 2016 r. wynosił 4,3137 zł, zgodnie z tabelą kursów NBP z dnia 2 października 2016 r. 190/A/NBP/2017. Kwota limitu uprawniającego do opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w 2018 r. wynosi zatem 1.078.425 zł (250.000 x 4,3137).

Ponadto, stosownie do treści art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy. W załączniku tym, stanowiącym Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług nie wymieniono usług, które zgodnie z tą klasyfikacją (PKWiU), sklasyfikowane są pod symbolami 63.12.1 oraz 63.11.30.

Oznacza to, że jeżeli w świetle odrębnych przepisów niebędących przepisami prawa podatkowego, ww. wskazana przez Pana klasyfikacja jest prawidłowa, a przy tym spełnione zostaną pozostałe ustawowe warunki, to przychody z opisanej we wniosku działalności gospodarczej mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zauważyć przy tym należy, że w odniesieniu do podatników wykonujących działalność usługową, możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1068 oraz z 2017 r. poz. 60), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Odpowiedzialność za prawidłowe sklasyfikowanie wykonywanych czynności ponosi podatnik świadczący usługi. Organami właściwymi do klasyfikacji usług są urzędy statystyczne. Urząd Statystyczny nadaje numer identyfikacyjny na podstawie wniosku podatnika, w którym to wniosku zawarte są informacje dotyczące zakresu i charakteru planowanej działalności gospodarczej. Informacje te wskazuje sam podatnik.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 roku w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Unii Europejskiej.


W myśl art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h i pkt 3 lit. b ww. ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:


  • 17% przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2) (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h),
  • 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy (art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b).


W złożonym wniosku podano, że w prowadzi Pan działalność w zakresie odpłatnego udostępniania powierzchni na cele reklamowe na własnych stronach internetowych. Czynności wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ponadto Pana zadaniem jest dokonywanie wszelkich starań, żeby zapewnić internautów odwiedzających Pana strony, którzy w celu uzyskania dostępu do treści strony, muszą najpierw wejść w interakcje z treścią reklam firmy, z którymi zawarł Pan umowy. Cel ten osiąga Pan poprzez stosowne pozycjonowanie swoich stron w Internecie i umieszczanie reklam w Internecie. Świadczone przez Pana, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej usługi, zgodnie z PKWiU z 2008 r. są sklasyfikowane pod symbolem 63.11.30.0. - Usługi sprzedaży czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie ? oraz 63.12.1 ? usługi portali internetowych.

Jak już wskazano powyżej, wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że jeżeli w istocie, jak wskazano we wniosku, świadczone przez Pana, w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, usługi polegają na świadczeniu usług portali internetowych oraz sprzedaży czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie, to przychody uzyskiwane ze świadczenia tych usług, będą mogły być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg 8,5% stawki, o ile spełnione zostaną pozostałe wymogi określone w cyt. wyżej ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Oceniając Pana stanowisko, tutejszy organ uznał je za nieprawidłowe, bowiem z wniosku wynika, że zastosowanie 8,5 % stawki ryczałtu wywodzi Pan z faktu zakwalifikowania opisanych czynności do najmu prowadzonego poza działalnością gospodarczą. Jak wykazano uprzednio, w przedmiotowej sprawie odpłatne udostępnianie stron internetowych na cele reklamowe nie może być zakwalifikowane do źródła przychodów jakim jest najem. W opisanym zdarzeniu przyszłym wskazał Pan, że usługi te wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Odnosząc się natomiast do powołanej przez Pana interpretacji ogólnej, wskazać należy, że nie będzie miała ona zastosowania w przedmiotowej sprawie. Interpretacja ta dotyczy bowiem wyłącznie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia z tytułu udostępniania, poza działalnością gospodarczą, powierzchni na stronie internetowej zarządzanej przez osobę fizyczną. W sytuacji opisanej we wniosku taka sytuacja nie ma zaś miejsca.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k?14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-563 Olsztyn, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika