Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy czynności wykonywane w ramach w/w usług personalizacji należy (...)

Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy czynności wykonywane w ramach w/w usług personalizacji należy indywidualizować, poprzez określenie dla każdej z nich odpowiedniej stawki podatku VAT.

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa ? Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 1997r. nr 137, poz. 926 z późn. zm.), w związku z wnioskiem Strony z dnia 01.10.2005r. (wpływ do tut. urzędu 25.10.2005r.) uzupełnionym pismem z dnia 25.11.2005r. (wpływ do tut. urzędu 29.11.2005r) i pismem z dnia 20.12.2005r (wpływ do tut. urzędu 23.12.2005r) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

postanawia

Porady prawne

uznać stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 25.11.2005r. za nieprawidłowe.

Uzasadnienie

Z przedstawionego przez Stronę stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej wykonuje usługi personalizacji kart ( np. bankomatowych kart płatniczych, debetowych lub kredytowych). Przedsiębiorca w ramach świadczenia usług personalizacji wykonuje n/w czynności:1)nanoszenie nadruku wypukłego na karty (embossowanie)2)nanoszenie nadruku płaskiego na karty (indent print, tempodruk)3)kodowanie paska magnetycznego4)personalizacja elektryczna chipa5)umieszczanie kolorowego lub czerno-białego zdjęcia na awersie karty6)umieszczanie podpisu na awersie karty7)pokrycie karty warstwą zabezpieczającą8)personalizacja kart typu TAN9)wydruk i personalizacja listu10)przygotowanie formatów plików do personalizacji11)przetwarzanie danych otrzymanych od klienta w celu personalizacji12)transfer danych przez serwer FTP w oparciu o uzgodnione protokoły podpisywania elektronicznego i kodowania plików13)aplikacja etykiet na karty14)raportowanie po wykonanej usłudze 15)drukowanie kodów PIN wraz z kopertowaniem16) skanowanie wniosków bankowych17) zarządzanie bazami danych18) zarządzanie stanami magazynowymi19) wysyłka korespondencji z umieszczeniem dokładek

Strona stwierdza, iż zgodnie ze standardami PKWiU usługi personalizacji zaliczane są do grupowania PKWiU 65.12.10-00.90 ?Usługi pośrednictwa pieniężnego, pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane?.

Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy czynności wykonywane w ramach w/w usług personalizacji należy indywidualizować, poprzez określenie dla każdej z nich odpowiedniej stawki podatku VAT. Zdaniem Strony czynności składające się sensu stricto na usługę personalizacji a wymienione w pkt 1 - 13 są zwolnione od podatku od towarów i usług. Natomiast czynności ?powiązane? z usługą personalizacji kart a wymienione w pkt 14-19 należy opodatkować stawką 22 %.

W odniesieniu do powyższego organ podatkowy stwierdza, co niżej:

Zgodnie z art 5 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004r o podatku od towarów i usług ( Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art 8 ust 1 w/w ustawy z dnia 11.03.2004r, przez świadczenie usług, o którym mowa w art 5 ust 1 pkt 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art 7.

Usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych (art 8 ust 3 w/w ustawy z 11.03.2004r). Zgodnie z opinią Głównego Urzędu Statystycznego (pismo z dnia 20.01.2006r) świadczenie usług personalizacji kart bankomatowych kart płatniczych, debetowych lub kredytowych polegające na wykonaniu następujących czynności: nanoszenie nadruku wypukłego na karty, nanoszenie nadruku płaskiego na karty , kodowanie paska magnetycznego, personalizacja elektryczna chipa, umieszczenie zdjęcia na awersie karty, umieszczanie podpisu na awersie karty, pokrycie karty warstwą zabezpieczającą, personalizacja kart typu TAN, wydruk i personalizacja listu, przygotowanie formatów plików do personalizacji, przetwarzanie danych otrzymanych od klienta w celu personalizacji, transfer danych przez serwer FTP w oparciu o uzgodnione protokoły podpisywania elektronicznego i kodowania plików, raportowanie po wykonanej usłudze, drukowanie kodów PIN wraz z kopertowaniem, aplikacja etykiet na karty, skanowanie wniosków bankowych, zarządzanie bazami danych, zarządzanie stanami magazynowymi, wysyłka korespondencji z umieszczaniem dokładek - mieści się w grupowaniu PKWiU 65.12.10-00.90 ?Usługi pośrednictwa pieniężnego, pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane?,

Zgodnie z art 43 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do w/w ustawy. Pod pozycją 3 załącznika nr 4 do w/w ustawy o VAT, ustawodawca jako usługi zwolnione wskazał usługi zaklasyfikowane do grupowania PKWiU Sekcja J ex (65-67) ?Usługi pośrednictwa finansowego?.Zatem usługi zaklasyfikowane do grupowania 65.12.10-00.90 podlegają zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art 43 ust 1 pkt 1 w/w ustawy z dnia 11.03.2004r.

W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcęi stanu prawnego obowiązującego w dacie złożenia wniosku. Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji w trybie określonym w § 5.

PouczenieNa postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem tut. organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia(art. 236 Ordynacji podatkowej). Zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Wnosząc zażalenie należy uiścić opłatę skarbową w wys. 5,00 zł ( w znakach opłaty skarbowej).


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika