czy zawarcie z inwestorem kompleksowej umowy (obejmującej materiały i robociznę) na świadczenie przez (...)

czy zawarcie z inwestorem kompleksowej umowy (obejmującej materiały i robociznę) na świadczenie przez Wnioskodawcę usług budowlanych i budowlano-montażowych w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, skutkuje opodatkowaniem takich usług stawką podatku VAT 7%

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2009r. (data wpływu 13 marca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy zawarcie z inwestorem kompleksowej umowy (obejmującej materiały i robociznę) na świadczenie przez Wnioskodawcę usług budowlanych i budowlano-montażowych w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, skutkuje opodatkowaniem takich usług stawką podatku VAT 7% - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy zawarcie z inwestorem kompleksowej umowy (obejmującej materiały i robociznę) na świadczenie przez Wnioskodawcę usług budowlanych i budowlano-montażowych w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, skutkuje opodatkowaniem takich usług stawką podatku VAT 7%.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podstawową działalnością Wnioskodawcy jest produkcja masy betonowej prefabrykowanej (tj. beton towarowy oraz wyrobów z betonu m.in. bloczki betonowe, belki stropowe typu Teriva, pustaki stropowe, kręgi betonowe, nakrywy nastudzienne, korytka odwadniające). Od sprzedaży i dostawy wszystkich wyrobów Wnioskodawca odprowadza podatek VAT 22%. Dla celów podatkowych spółka prowadzi księgi rachunkowe.

Beton i w przeważającej części wyroby betonowe sprzedawane są z usługą (transport na plac budowy, wylanie betonu w przygotowane i wskazane miejsce przez inwestora). Sprzedaż i dostawa ww. wyrobów do odbiorcy są obciążone podatkiem VAT 22%. W bieżącym roku Wnioskodawca planuje rozpocząć świadczenie usług budowlanych i budowlano-montażowych objętych grupowaniem PKWiU 45 dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, które spełniają warunki zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług.

Wykonywane byłyby przez pracowników Wnioskodawcy w miejscu inwestora głównie z użyciem wyprodukowanych przez niego materiałów jako usługi kompleksowe, tj. przygotowanie fundamentów, szalunków, położenia zbrojenia z prętów, ułożenie stropu, wylanie betonu, prace związane z przygotowaniem i ułożeniem nawierzchni betonowych, budową instalacji sanitarnych i wodociągowych. Usługa taka poprzedzona byłaby zawarciem umowy cywilnoprawnej ze zleceniodawcą (inwestorem) określającej całościową wycenę usługi (łącznie materiały i robocizna) z zastosowaniem 7% stawki podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w opisanej sytuacji zawarcie z inwestorem całościowej umowy (łącznie materiały i robocizna) w ramach świadczonych przez Wnioskodawcę usług budowlanych i budowlano-montażowych w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, stosownie do ustawy o podatku od towarów i usług, skutkuje opodatkowaniem takich usług 7% stawką podatku VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy, do opodatkowania usług budowlanych i budowlano-montażowych objętych grupowaniem PKWiU 45 na rzecz budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, spełniającym warunki zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług (art. 41 ust. 12-12c bądź na podstawie § 6 ust. 2 pkt 1-2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług,) zawartych w całościowej umowie (obejmującej łącznie materiały i robociznę) sporządzonej ze zleceniodawcą (inwestorem) ma zastosowanie 7% stawka podatku VAT nawet wykonywanych z użyciem własnych, wyprodukowanych materiałów podlegających opodatkowaniu 22% stawką podatku VAT.

Wnioskodawca wskazał, że podobne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 26 maja 2008r., nr IBPP2/443-209/08/LŻ (KAN-2442/03/08/KAN-5207/05/08).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy o VAT). Natomiast przez świadczenie usług ? w myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy ? rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 cyt. ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zatem zarówno towary jak i usługi identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Co do zasady, zgodnie z treścią art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych z załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 41 ust. 12 stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przepis art. 41 ust. 12a ustawy o VAT określa, że przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Należy także zauważyć, że w myśl obecnie obowiązującego art. 2 pkt 12 ustawy o VAT przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Dział 11 PKOB obejmuje m. in.:

  • budynki mieszkalne jednorodzinne (PKOB 111),
  • budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (PKOB 112).

W myśl art. 41 ust. 12b ww. ustawy do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Przepis art. 41 ust. 12c ustawy o VAT wskazuje, iż w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Zgodnie z treścią § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy o VAT obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

  1. robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,
  2. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

?w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem.

Zastosowanie jednej stawki podatku od towarów i usług i opodatkowanie nią zarówno usługi, jak i dostawy materiałów budowlanych wykorzystywanych do wykonania tej usługi uwarunkowane jest zakresem w jakim prowadzona jest działalność gospodarcza oraz przedmiotem umowy zawartej z inwestorem. Jeżeli zatem przedmiot prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej obejmuje m.in. działalność usługową w zakresie usług budowlanych oraz budowlano-montażowych w obiektach budownictwa mieszkaniowego i przedmiotem zawartej umowy byłoby wykonanie określonej usługi budowlanej z wykorzystaniem własnych materiałów, wtedy nie byłoby podstaw do wyłączenia z robót budowlano-montażowych wartości materiałów i pozostawiania w tych usługach wyłącznie robocizny. Odrębnym problemem, który pojawiłby się w tej sytuacji byłoby zastosowanie odpowiedniej stawki podatku od towarów i usług dla wykonywanych czynności.

W myśl postanowień art. 2 pkt 6 i art. 8 ust. 3 ww. ustawy zarówno towary, jak i usługi dla potrzeb podatku od towarów i usług identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Biorąc pod uwagę powyższe tut. organ stoi na stanowisku, że przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy też świadczy usługę.

Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług przy formułowaniu zakresu pojęciowego towarów i usług oraz wyjątków w dziedzinie ulgowego opodatkowania lub zwolnień od tego podatku ? co do zasady opierają się na klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W związku z tym dla określenia prawidłowej stawki podatku VAT niezbędne jest ustalenie do jakiego grupowania obowiązującej dla celów podatku od towarów i usług Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zaliczone są wyroby czy usługi. Zatem dopiero ustalenie przez podatnika właściwego grupowania statystycznego dla dokonanej czynności pozwala na określenie prawidłowej stawki podatku VAT.

Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby lub usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach. Zaś w przypadku jakichkolwiek trudności w ustaleniu właściwego grupowania, może zwrócić się do Ośrodka Standartów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego.

Zgodnie z zasadami tworzenia grupowań PKWiU (pkt 5.3.4) stanowiącymi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, roboty instalacyjne i montażowe wykonywane na miejscu przeznaczenia są klasyfikowane w odpowiednich grupowaniach podkategorii wyodrębnionych w tym celu w ramach klas obejmujących instalowane (montowane) wyroby (sprzęt, maszyny, urządzenia), z następującymi zastrzeżeniami:

  • roboty instalacyjne, wykonane przez producenta wyrobu siłami własnymi, są klasyfikowane łącznie z wyrobem w tym samym grupowaniu,
  • gdy w określonej klasie nie została wyodrębniona odpowiednia podkategoria dla robót instalacyjnych i montażowych, to czynności te klasyfikuje się w grupowaniach obejmujących dany wyrób,
  • budowlane roboty instalacyjne i montażowe klasyfikuje się w dziale 45,
  • roboty instalacyjne wykonywane przez sprzedawcę detalicznego, jako usługa związana ze sprzedażą określonego wyrobu, klasyfikowane są tak jak handel detaliczny w odpowiednim grupowaniu działu 52.

Zastosowanie właściwej stawki podatku zależy więc od tego, co jest przedmiotem umowy cywilnoprawnej oraz rodzaju działalności prowadzonej przez podatnika. Jeżeli przedmiotem umowy są roboty budowlane sklasyfikowane wg PKWiU 45, w ramach których podatnik wykonuje roboty budowlane w budynkach mieszkalnych stałego zamieszkania (PKOB 11) wówczas do całej wartości usługi zastosowanie ma jednolita 7% stawka podatku.

Dla niniejszej interpretacji przyjmuje się wskazaną przez Wnioskodawcę we wniosku klasyfikację. Wnioskodawca wskazał, że planuje rozpocząć świadczenie usług budowlanych i budowlano-montażowych objętych grupowaniem PKWiU 45.

Zgodnie z stosowaną dla celów podatku VAT, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2009r., Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów dnia 18 marca 1997r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - (Dz. U. Nr 42, poz. 264, ze zm.), w Dziale 45 mieszczą się roboty budowlane.

Dział ten obejmuje:

  1. prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,
  2. prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, rozbiórką, odbudową, remontem i konserwacją już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,
  3. instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, w zależności od tego, kto dokonuje montażu artykułów branży budowlanej, odpowiednio zakwalifikowana zostanie czynność przez niego wykonana, a w konsekwencji taka będzie dla tej czynności odpowiednia stawka podatku od towarów i usług.

Należy ponadto zauważyć, iż tutejszy organ nie jest uprawnionym do dokonywania klasyfikowania towarów i usług według klasyfikacji statystycznych. Za prawidłową klasyfikację wyrobu lub usługi odpowiedzialny jest producent lub dokonujący dostawy towaru bądź świadczący usługę.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest producentem masy betonowej prefabrykowanej (tj. beton towarowy oraz wyrobów z betonu m.in. bloczki betonowe, belki stropowe typu Teriva, pustaki stropowe, kręgi betonowe, nakrywy nastudzienne, korytka odwadniające). Od sprzedaży i dostawy wszystkich wyrobów Wnioskodawca odprowadza podatek VAT 22%. Wnioskodawca planuje rozpocząć świadczenie usług budowlanych i budowlano-montażowych objętych grupowaniem PKWiU 45 dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, które spełniają warunki zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług. Wykonywane byłyby przez pracowników Wnioskodawcy w miejscu inwestora głównie z użyciem wyprodukowanych przez niego materiałów jako usługi kompleksowe, tj. przygotowanie fundamentów, szalunków, położenia zbrojenia z prętów, ułożenie stropu, wylanie betonu, prace związane z przygotowaniem i ułożeniem nawierzchni betonowych, budową instalacji sanitarnych i wodociągowych. Usługa taka poprzedzona byłaby zawarciem umowy cywilnoprawnej ze zleceniodawcą (inwestorem) określającej całościową wycenę usługi (łącznie materiały i robocizna) z zastosowaniem 7% stawki podatku VAT.

Zgodnie z powyższym, jeżeli przedmiotem umowy są usługi budowlane objęte grupowaniem PKWiU 45, prawidłowo zaklasyfikowane przez Wnioskodawcę, dotyczące obiektów budownictwa mieszkaniowego (zdefiniowanego dla potrzeb podatku od towarów i usług w art. 2 pkt 12 ustawy), wykonywane z użyciem materiałów, których dostawa opodatkowana jest stawką podstawową 22%, a zawarte umowy ze zleceniodawcami dotyczą kompleksowego świadczenia robót budowlanych i budowlano-montażowych oraz określają całościową wycenę usługi, to na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy o VAT bądź na podstawie § 6 ust. 1a ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, do opodatkowania takich usług (łącznie materiały i robocizna) ma zastosowanie 7% stawka podatku VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy jednak zauważyć, że niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby wykonane przez Wnioskodawcę prace nie stanowiły faktycznie robót budowlanych, zaklasyfikowanych do PKWiU 45 lub budynek będący przedmiotem budowy nie byłby budynkiem mieszkalnym stałego zamieszkania sklasyfikowanym w PKOB w dziale 11) lub zmiany stanu prawnego.

Obniżona 7% stawka podatku od towarów i usług ma bowiem zastosowanie wyłącznie do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym, a nie do wszystkich czynności wykonywanych w obiektach budownictwa mieszkaniowego.

Przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług nie definiują pojęcia roboty budowlano-montażowe, remont i konserwacja, dlatego też należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego. Zgodnie z art. 3 pkt 7 i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) przez:

  • roboty budowlane - należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego, zaś przez
  • remont - należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje

IBPP2/443-209/08/LŻ, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika