Nabycie wewnątrzwspólnotowe oraz import olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy

Nabycie wewnątrzwspólnotowe oraz import olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2013r. (data wpływu 16 sierpnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu olejów smarowych, z zastosowanie zwolnienia.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca dokonuje sprzedaży (jako pośrednik) na terenie kraju wyrobów akcyzowych o symbolach CN od 27101981 do 27191999, które są zwolnione z akcyzy ze względu na przeznaczenie. W najbliższym czasie zamierza dokonywać importu oraz nabyć wewnątrzwspólnotowych tychże wyrobów z krajów UE, w tym głównie z Wielkiej Brytanii. Nabycia będą dokonywane od producentów tych wyrobów lub głównych ich przedstawicieli i z założenia bezpośrednio transportowane do ostatecznych odbiorców (podmiotów zużywających). Wnioskodawca nie zakłada magazynowania tych wyrobów ani dokonywania jakichkolwiek innych czynności z tymi wyrobami przed sprzedażą ostatecznemu nabywcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jaki obowiązki wynikające z przepisów akcyzowych będą ciążyć na Wnioskodawcy, przy założeniu, że będzie o wyłącznie pośrednikiem pomiędzy producentem (zwykle) a nabywcą, gdzie wyroby akcyzowe będą zużywane do celów smarowych (nie będą zużywane w szczególności do celów napędowych), w tym w szczególności czy będzie on zobowiązany do uzyskania statusu składu podatkowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, ciążyć mogą na nim wyłącznie, zgodnie m.in. z przepisem art. 32 ust. 5 ustawy akcyzowej trzy obowiązki:

  1. będzie musiał uzyskać status podmiotu pośredniczącego,
  2. będzie musiał złożyć stosowne zabezpieczanie,
  3. będzie musiał prowadzić stosowną dokumentację.

Jednocześnie z uwagi na brak takiego obligatoryjnego obowiązku nie będzie musiał uzyskiwać status składu podatkowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W przedmiotowym załączniku nr 1 (Wykaz wyrobów akcyzowych) pod poz. 27 zostały wymienione wyroby o kodzie 2710 ? oleje ropy naftowej i oleje otrzymane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej nie wymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

Wyroby, o kodach CN 2710 19 81 do CN 2710 19 99, objęte przedmiotowym wnioskiem nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w dyrektywie rady 92/12/EWG.

Jednocześnie procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1 i 5.

Stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy stawka akcyzy na wyroby energetyczne dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 wynosi 1180,00 zł/1000 litrów.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca dotychczas dokonywał na terytorium kraju sprzedaży wyrobów akcyzowych o kodach CN od 2710 19 81 do 2710 19 99 jako pośrednik. Wyroby te były zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie. W najbliższym czasie Wnioskodawca planuje jako pośrednik dokonać importu oraz nabyć wewnątrzwspólnotowych powyższych wyrobów i dostarczać ich bezpośrednio do odbiorców (podmiotów zużywających), które będą je wykorzystywały do celów smarowych (nie będą wykorzystywane w szczególności do celów napędowych). Tym samym zamiarem Wnioskodawcy jest dokonanie importu oraz nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy ze względu na przeznaczenie tych wyrobów. W tym celu, w ocenie Wnioskodawcy, zgodnie z przepisem art. 32 ust. 5 ustawy akcyzowej mogą na nim ciążyć wyłącznie trzy obowiązki:

  1. będzie musiał uzyskać status podmiotu pośredniczącego,
  2. będzie musiał złożyć stosowne zabezpieczanie,
  3. będzie musiał prowadzić stosowną dokumentację.

Jednocześnie zdaniem Wnioskodawcy z uwagi na brak obligatoryjnego obowiązku nie będzie musiał uzyskiwać statusu składu podatkowego.

Mając powyższe na uwadze zauważa się co następuje:

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku akcyzowym przez import rozumie się przywóz:

  1. samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju,
  2. wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:
    • jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostają objęte zawieszającą procedurą celną,
    • jeżeli wyroby te zostały zwolnione z zawieszającej procedury celnej lub procedura ta została zakończona i powstał dług celny.


Natomiast w myśl art. 2 pkt 9 ustawy nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 i 4 przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  • import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  • nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Jednocześnie w myśl § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lutego 2013r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zwalania się od akcyzy oleje smarowe, pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Stosownie zatem do art. 32 ust. 3 ustawy, zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa w ust. 1, stosuje się wyłącznie w przypadku ich:

  1. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub
  2. dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub
  3. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu zużycia przez niego jako podmiot zużywający, lub
  4. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu dostarczenia do podmiotu zużywającego, lub
  5. importu przez podmiot pośredniczący, lub
  6. importu przez podmiot zużywający, lub
  7. zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający, lub
  8. zużycia przez podmiot pośredniczący występujący jako podmiot zużywający.

Zgodnie zaś z art. 32 ust. 5-13 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej ?dokumentem dostawy?;
  3. prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, z wyłączeniem podmiotu zużywającego, który wyłącznie używa do celów opałowych pozostałe węglowodory gazowe o kodach CN od 2711 12 11 do 2711 19 00.

Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Dokument dostawy może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

Odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości.

Podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość.

W tym miejscu zaznaczyć należy, że szczegółowe wymogi jakie powinna spełniać ewidencja wyrobów zwolnionych zostały zawarte zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 września 2013r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem z akcyzy ze względu na ich przemieszczenie, warunków i sposobu zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2013r., poz. 1108).

Stosownie do powyższego wyroby objęte wnioskiem, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy ? korzystają ze zwolnienia z akcyzy.

Zauważyć jednocześnie należy, że zwolnienie o którym mowa powyżej ma zastosowanie jedynie do ściśle określonych przypadków odnoszących się zarazem do czynności dokonywanych przez określone podmioty zdefiniowane w ustawie o podatku akcyzowym. Tym samym w przedmiotowej sprawie zasadniczą do rozstrzygnięcia jest kwestia czy Wnioskodawca uzyskując status podmiotu pośredniczącego będzie uprawniony do dokonania importu oraz nabycia wewnątzrwspólnotowego z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy.

Dla rozstrzygnięcia powyższego, w pierwszej kolejności, niezbędne jest odwołanie się do definicji podmiotu pośredniczącego zawartej w art. 2 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie z którą podmiot pośredniczący to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również bezpośrednio z importu (art. 2 ust. 1 pkt 23 ustawy).

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca dotychczas nie wykonuje czynności jako podmiot pośredniczący w rozumieniu ustawy. Obecnie jest bowiem jedynie pośrednikiem handlowym sprzedającym oleje smarowe objęte zwolnieniem. Zamierza natomiast, jak wskazał w opisie zdarzenia przyszłego będącego przedmiotem interpretacji, jako pośrednik dokonywać również nabycia wewnątrzwspólnotowe oraz importu olejów smarowych, które to wyroby będą dostarczane podmiotom zużywającym z zastosowaniem zwolnienia. W związku z powyższym uważa, że w sytuacji dokonania przez Niego wewnątrzwspólnotowo nabycia oraz importu olejów smarowych dostarczanych do podmiotów zużywających, w celu zastosowania zwolnienia z akcyzy względem tych nabywanych wewnątrzwspólnotowo oraz importu olejów smarowych będzie miał obowiązek uzyskania statusu podmiotu pośredniczącego.

Stosownie do powyższego zgodnie z definicją podmiotu pośredniczącego zezwolenie na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący jest wydawane dla czynności polegających na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem ze względu na przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego. Natomiast w przypadku importu zezwolenie na działalność jako podmiot pośredniczący uzyskuje się jedynie w stosunku do wyrobów, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, w którym nie wymieniono olejów smarowych objętych wnioskiem.

Odnosząc zatem powyższe do cyt. wcześniej przepisów § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego oraz art. 32 ust. 3 pkt 6 w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 23 ustawy stwierdzić należy, że podmiot pośredniczący w ramach posiadanego zezwolenia nie jest podmiotem uprawnionym do importu olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia, gdyż zakres udzielonego zezwolenia na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący nie obejmuje importu olejów smarowych.

Konsekwencją powyższego jest, że w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, nie wystąpi przypadek, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 6 ustawy, uprawniający do zastosowania zwolnienia z akcyzy importowanych wyrobów objętych wnioskiem.

Odnośnie natomiast nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia w oparciu o § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy należy zauważyć, że w art. 32 ust. 3 ustawy nie wymieniono w ogóle przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez podmiot pośredniczący. Tym samym ponieważ zwolnienie z akcyzy w oparciu o § 6 pkt 2 ww. rozporządzenia nie odnosi się do przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez podmiot pośredniczący, Wnioskodawca nawet uzyskując zezwolenie na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący nie będzie uprawniony do jego zastosowania.

Należy także zauważyć, że zgodnie z art. 56 ust. 12 pkt 2 ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego cofa z urzędu zezwolenie na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący, jeżeli podmiot pośredniczący prowadzi działalność niezgodnie z przepisami prawa lub uzyskanym zezwoleniem.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie, niezależnie od przeznaczenia nabywanych wewnatrzwspólnotowo oraz importowanych wyrobów akcyzowych, podmiot pośredniczący dokonujący importu oraz nabycia wewnatrzwspólnotowego nie jest podmiotem uprawnionym do zastosowania zwolnienia z akcyzy względem olejów smarowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo lub importowanych.

Stosownie do powyższego w stosunku do przedmiotowych wyrobów, które będą przedmiotem dokonywanego przez Wnioskodawcę nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, nieposiadąjącego składu podatkowego, które po dokonanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym lub imporcie nie będą wprowadzane do składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, ma zastosowanie tryb określony w art. 78 ust. 1, 3 i 4 w związku z art. 78 ust. 3 ustawy.

W tym miejscu należy jednak mieć na uwadze, że w celu skorzystania ze zwolnienia nabywanych wewnatrzwspólnotowo oraz importowanych olejów smarowych dostarczanych ostatecznie do podmiotu zużywającego, Wnioskodawca nie musi uzyskać statusu składu podatkowego, gdyż dokonując importu oraz nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych może skorzystać ze składu podatkowego prowadzonego przez inny podmiot.

W przypadku natomiast dalszego dostarczenia przedmiotowych wyrobów ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego (art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy) i przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy wyroby objęte niniejszym wnioskiem będą mogły korzystać ze zwolnienia z akcyzy ze względu na przeznaczenie.

W tym miejscu należy także wskazać, że wyroby o kodzie CN 2710 1985 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smary plastyczne zaliczane do kodu CN 2710 1919, nie przeznaczone do szeroko rozumianych celów napędowych lub opałowych, zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy są opodatkowane stawką akcyzy w wysokości 0 zł. Oznacza to zarazem, że ich nabycie wewnątrzwspólnotowe oraz import z zastosowaniem tej stawki nie jest uzależniony od spełnienia jakichkolwiek warunków.

Reasumując, oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika