Sprzedaż składników majątkowych, które nie zostały zaliczone do nakładów inwestycyjnych nie powoduje (...)

Sprzedaż składników majątkowych, które nie zostały zaliczone do nakładów inwestycyjnych nie powoduje utraty prawa do zwolnienia od podatku za okres od chwili rozpoczęcia działalności gospodarczej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej do daty zbycia udziałów w spółce przekształconej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art.14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 17.09.2007 r. (data wpływu 21.09.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prowadzenia działalności na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej - jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 21.09.2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie przekształcenia podmiotów prowadzących działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest wspólnikiem prowadzącym działalność gospodarczą w formie spółki jawnej pod nazwą: Przedsiębiorstwo ?X? sp. jawna z siedzibą w X przy ulicy Y na podstawie zezwolenia nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r. (produkcja drewnianej stolarki okiennej) na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu z działalności na terenie strefy z tytułu zatrudnienia.

Wnioskodawca korzystał do 2007 roku z całkowitego zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych. W bieżącym roku ze względu na zmniejszenie w Przedsiębiorstwie ?X? poziomu zatrudnienia /z uwagi na występujące trudności na rynku pracy/ wnioskodawca korzysta tylko z częściowego zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu z działalności w strefie i płaci zaliczki na podatek dochodowy.

Przez cały okres tj. od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy wnioskodawca korzysta tylko i wyłącznie ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu zatrudnienia. W 2002 roku wnioskodawca złożył również oświadczenie o wyborze zwolnienia z tytułu poniesionych nakładów inwestycyjnych na terenie strefy, ale korzystał (jak i drugi wspólnik) tylko i wyłącznie ze zwolnienia z tytułu zatrudnienia.

Wnioskodawca zamierza przekształcić przedsiębiorstwo (z pozostałym wspólnikiem) ze spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz rozważa sytuację ewentualnego zbycia 100% udziałów w spółce przekształconej przed upływem okresu ważności posiadanego zezwolenia Nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r. na działalność gospodarczą w S Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Przedsiębiorstwo ?X? sp. jawna jest małym przedsiębiorcą.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy w przypadku przekształcenia Przedsiębiorstwa ?X? sp.

    jawna ze spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i zbycia 100% udziałów w spółce przekształconej - wnioskodawca utraciłby prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych za cały okres tj. od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności w strefie na podstawie zezwolenia nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r. do daty zbycia udziałów w spółce przekształconej...



  2. Czy w przypadku, gdy przekształcona spółka w okresie 3 lat od roku, w którym utraciła prawo do zwolnienia podatkowego w myśl art. 5 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840) zbyłaby niektóre składniki majątkowe nabyte w okresie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu działalności na terenie strefy (ale z którymi nie było związane to zwolnienie podatkowe) albo np. została postawiona w stan likwidacji ? wnioskodawca utraciłby prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za cały okres tj. od chwili rozpoczęcia działalności gospodarczej w strefie w oparciu o w/w zezwolenie do daty zbycia udziałów w spółce przekształconej ...


Zdaniem wnioskodawcy zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. 188, poz. 1840) oraz § 13 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w województwie s (Dz. U. Nr 93, poz. 421 ze zm.) w przypadku przekształcenia Przedsiębiorstwa ?X?ze spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością to takie przekształcenie nie spowodowałoby utraty prawa do zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodu z działalności prowadzonej na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej w oparciu o zezwolenie Nr 47 Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r.. Spółka przekształcona bowiem zgodnie z art. 551 i art. 553 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 93a Ordynacji Podatkowej stałaby się następcą prawnym w zakresie zezwoleń, koncesji oraz ulg spółki przekształcanej, a wspólnicy spółki przekształcanej staliby się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej. W konsekwencji powyższego wnioskodawca zachowałby prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za okres od chwili rozpoczęcia działalności na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej w oparciu o zezwolenie Nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r. przez okres, w którym byłby wspólnikiem spółki przekształconej.

Zgodnie z art. 5 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 2 października 2003 r. zbycie 100% udziałów w spółce przekształconej powoduje utratę przez tę spółkę zwolnienia podatkowego, ale dopiero i wyłącznie za okres wskazany w tym przepisie tj. od roku następnego po roku, w którym nastąpiło zbycie 100% udziałów. Ponieważ ustawa z dnia 2 października 2003 r. negatywne skutki zbycia 100% udziałów przedsiębiorcy odnosi na przyszłość (sformułowanie ?począwszy od roku następnego po roku, w którym zbyto ??) a nadto art. 5 ust. 3 w/w ustawy stanowi, że w przypadku cofnięcia zezwolenia wydanego przed dniem 1 stycznia 2001 r. przedsiębiorca traci prawo do zwolnień i jest zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego odpowiednio od osób fizycznych lub osób prawnych za okres od powstania okoliczności będącej podstawą cofnięcia zezwolenia ? to w przypadku zbycia przez wnioskodawcę (wraz z drugim wspólnikiem) 100% udziałów w spółce przekształconej, nie utraciłby on prawa do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za okres od chwili rozpoczęcia działalności na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej w oparciu o zezwolenie Nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.

02.1998 r. do daty zbycia 100% udziałów tej przekształconej spółki. Ani bowiem ustawa z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r. ani ustawa z dnia 2 października 2003 r., ani § 13 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w województwie s nie określają dla wspólników zbywających 100% udziałów w spółce przekształcanej konsekwencji w postaci utraty przez tych wspólników prawa do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za okres od chwili rozpoczęcia działalności w strefie w oparciu o zezwolenie od daty zbycia udziałów. Zatem w przypadku zbycia 100% udziałów w spółce przekształconej wnioskodawca uważa, iż zachowałby prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za okres od chwili rozpoczęcia działalności gospodarczej w strefie, w oparciu o w/w zezwolenie Ministra Gospodarki do daty zbycia udziałów.

W sytuacji, kiedy ustawa z dnia 2 października 2003 r. w art. 5 ust. 6 pkt 1 określiła dla przedsiębiorcy negatywne skutki zbycia 100% udziałów tj. utratę prawa do zwolnienia podatkowego od roku obrotowego następującego po roku, w którym zostały zbyte te udziały, w ocenie wnioskodawcy unormowanie to stanowi wyczerpujące określenie konsekwencji dla czynności zbycia udziałów tak dla spółki przekształconej jak i dla zbywających udziały wspólników tej spółki. Zdaniem wnioskodawcy w tej sytuacji w myśl zasady, że akt wyższego rzędu uchyla przepis niższego rzędu ? nie ma zastosowania treść § 13 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w województwie s w brzmieniu z dnia 31.12.2000 r. Zatem w sytuacji zbycia (wraz ze wspólnikiem) 100% udziałów w spółce przekształconej (tj. z ograniczoną odpowiedzialnością) w spółka ta w okresie 3 lat licząc od roku obrotowego następującego po roku, w którym nastąpiło zbycie 100% udziałów przeniosłaby w tym 3-letnim okresie np. własność składników majątkowych (zakupionych w okresie prowadzenia działalności na terenie strefy w oparciu o zezwolenie, ale z którymi nie było związane zwolnienie od podatku dochodowego) lub zostałaby postawiona w stan likwidacji, to taka sytuacja nie spowodowałaby utraty przez wnioskodawcę prawa do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu za okres od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności w strefie przez wnioskodawcę w oparciu o przedmiotowe zezwolenie Ministra Gospodarki do daty zbycia udziałów.

Wnioskodawca zaznacza, że ze składnikami majątkowymi (nakładami inwestycyjnymi) w całym okresie prowadzenia działalności na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej w oparciu o zezwolenie Nr xxx Ministra Gospodarki z dnia 03.02.1998 r. nie były nigdy związane zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, mimo złożenia w 2002 r. oświadczenia o wyborze podstawy zwolnienia z tytułu poniesionych nakładów inwestycyjnych. Wnioskodawca korzystał tylko i wyłącznie (jak i drugi wspólnik) ze zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu zatrudnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.

) wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5c, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 117, poz. 1228, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 240, poz. 2055 oraz z 2003 r. Nr 188, poz. 1840), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie niniejszego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami,

Stosownie do art. 16 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t. j. z 2007 r. Dz. U. Nr 42, poz. 274) podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy. Zezwolenie określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy przez określony czas określonej liczby pracowników oraz dokonania przez przedsiębiorcę inwestycji na terenie strefy o wartości przewyższającej określoną kwotę.

Artykuł 19 ust. 3 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych stanowi, iż zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:

  1. zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub


  2. rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub


  3. nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki.


Powyższy przepis nie wymienia zmiany (przekształcenia) formy prawnej przedsiębiorcy, który uzyskał zezwolenie, jako przesłanki cofnięcia tego zezwolenia.

W myśl art. 553 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 ze zm.) spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej. Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej. Wspólnicy spółki przekształcanej uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej.

Również art.93a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) stanowi, iż osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku m. in. przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki. Oznacza to, iż nowo powstała spółka jest sukcesorem zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, otrzymanego przez spółkę jawną i w związku z powyższym może kontynuować korzystanie ze zwolnienia od podatku dochodowego już jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych na podstawi art. 17 ust.

1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), w oparciu o to zezwolenie. Należy zaznaczyć, iż po dokonanym przekształceniu niemożliwe jest dalsze korzystanie przez wspólników (już jako udziałowców) ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z chwilą przekształcenia spółki jawnej w spółkę kapitałową podatnikiem podatku dochodowego, z tytułu prowadzonej działalności ? w miejsce wspólników ? staje się bowiem spółka kapitałowa i jest ona podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Rozpatrując kwestię zbycia 100% udziałów w spółce przekształconej należy wskazać, iż zgodnie z art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840) począwszy od roku obrotowego następującego po roku, w którym zostało zbytych 100 % wkładów udziałów lub akcji przedsiębiorcy będącego małym lub średnim przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 1, przedsiębiorca traci prawo do zwolnień podatkowych, o których mowa w ust. 1.

Biorąc pod uwagę powyższe w przedmiotowej sprawie utrata prawa do zwolnienia podatkowego nastąpi począwszy od roku obrotowego następującego po roku, w którym zostanie zbytych 100% udziałów w spółce przekształconej.

Odnośnie kwestii zbycia przed upływem trzech lat, licząc od końca roku podatkowego w którym zostanie utracone prawo do korzystania ze zwolnienia, niektórych składników majątkowych nabytych w okresie zwolnienia należy przeanalizować podstawę prawną do korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego przez małych i średnich przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenia na prowadzone działalności na terenie S Specjalnej Strefy Ekonomicznej przed dniem 1 stycznia 2001 r.

S Specjalna Strefa Ekonomiczna ustanowiona została Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w województwie s (Dz. U. Nr 93, poz. 421 ze zm.) na podstawie upoważnienia ustawowego zawartego w art. 4 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych.

Zasadnicze zmiany ustawy, a także rozporządzenia zostały wprowadzone począwszy od 1 stycznia 2001 r. i związane były z koniecznością dostosowania zwolnień podatkowych na terenie stref ekonomicznych do zasad regionalnej pomocy publicznej, zaakceptowanych przez Unię Europejską.

Jak wynika z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (stosownie do treści którego przedsiębiorcy posiadający zezwolenia na prowadzenie działalności uzyskane przed dniem 1 stycznia 2001 r. zachowują prawo do zwolnień podatkowych określonych w art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r. odpowiednio w okresach:

do 31 grudnia 2011 r. - mali przedsiębiorcy,
do 31 grudnia 2010 r. - średni przedsiębiorcy.

Z uwagi na to, że zwolnienia przewidziane w rozporządzeniach ustanawiających poszczególne strefy ekonomiczne (również ustanawiające S Specjalną Strefę Ekonomiczną) stanowiły konkretyzację ogólnego zapisu art. 12 w/w ustawy, konstytuującego prawo do zwolnienia dochodu z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy, należy uznać, że powołany art. 5 ust. 1 ustawy nowelizującej ustawę o specjalnych strefach ekonomicznych dotyczy zarówno zasad ustawowych, jak też zapisów rozporządzeń.

Mając na uwadze powyższe oraz fakt uzyskania przez wnioskodawcę, będącego wspólnikiem spółki jawnej, zezwolenia na prowadzenie działalności w strefie w 1998 roku należy w przedmiotowej sprawie rozpatrywać przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w województwie s, w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.

Zgodnie z § 13 cyt. wyżej rozporządzenia przedsiębiorca traci prawo do zwolnień, o których mowa w § 5 i 6, jeżeli w roku podatkowym, w którym z niego skorzystał, lub przed upływem trzech lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym zakończył korzystanie ze zwolnień przeniesie w jakiejkolwiek formie własność składników majątkowych, o których mowa w § 2 pkt 1, z którymi były związane zwolnienia od podatku; nie dotyczy to przeniesienia własności w wyniku przekształcenia formy prawnej, łączenia lub podziału przedsiębiorców, a także przeniesienia własności tych składników majątkowych, w stosunku do których nastąpiło zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową, w rozumieniu przepisów, o których mowa w § 9 ust. 1.

W razie wystąpienia w/w okoliczności przedsiębiorca jest obowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania o kwotę dochodu zwolnionego od podatku, a w razie poniesienia straty - do jej zmniejszenia o tę kwotę w miesiącu następującym po miesiącu, w którym utracił prawo do zwolnień.

Wnioskodawca oświadczył, iż korzystał tylko i wyłącznie ze zwolnienia podatkowego z tytułu zatrudnienia, wobec tego powołanie przepisy § 13 w/w rozporządzenia nie znajdują w przedmiotowej sprawie zastosowania. Sprzedaż składników majątkowych, które nie zostały zaliczone do nakładów inwestycyjnych nie powoduje utraty prawa do zwolnienia od podatku za okres od chwili rozpoczęcia działalności gospodarczej w strefie do daty zbycia udziałów w spółce przekształconej. Przychody uzyskane przez spółkę przekształconą z tytułu sprzedaży niektórych składników majątkowych będą podlegały opodatkowaniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie należy zaznaczyć, iż interpretacja nie mocy wiążącej dla drugiego wspólnika spółki jawnej.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art.52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art.47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art.53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art.54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika