Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania stawki 0 zł. dla wyrobów CN 2710 12 21, 27 10 12 25, 2707 (...)

Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania stawki 0 zł. dla wyrobów CN 2710 12 21, 27 10 12 25, 2707 20 00, 2902 30 00 oraz 27 10 19 43.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), uzupełnione pismem z dnia 11 grudnia 2013r. (data wpływu 12 grudnia 2013r.), o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zapłaty podatku w związku z zużyciem wyrobów akcyzowych wymienionych w art. 89 ust 2 ustawy do produkcji rozpuszczalników oraz zastosowania stawki 0 zł przy odsprzedaży tych wyrobów na rzecz innych podmiotów? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej uzupełniony pismem z dnia 11 grudnia 2013r. (data wpływu 12 grudnia 2013r.) dotyczący podatku akcyzowego w zakresie zapłaty podatku w związku z zużyciem wyrobów akcyzowych wymienionych w art. 89 ust 2 ustawy do produkcji rozpuszczalników oraz zastosowania stawki 0 zł przy odsprzedaży tych wyrobów na rzecz innych podmiotów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest producentem rozpuszczalników organicznych niebędących wyrobami energetycznymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Do produkcji zużywana jest benzyna o kodzie CN 2710 12 21, która nabywana jest ze stawką akcyzy 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, a produkcja rozpuszczalników odbywa się poza składem podatkowym na podstawie ustalonych norm zużycia wyrobów akcyzowych.

Spółka planuje rozszerzenie palety produkowanych rozpuszczalników niebędących wyrobami akcyzowymi i związane z tym rozszerzenie palety nabywanych wyrobów akcyzowych o inne wyroby akcyzowe inne niż wymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1 -13 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka planuje nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszonej akcyzy jako zarejestrowany odbiorca. Nabyte wyroby akcyzowe zostaną zużyte przez Spółkę do produkcji rozpuszczalników niebędących wyrobami akcyzowymi, oraz odsprzedawane innym podmiotom, które zużywać będą zakupione wyroby akcyzowe do innych celów niż opałowe i napędowe. Z uwagi na powyższe z chwilą przyjęcia wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca nastąpi zamknięcie procedury zawieszenia poboru akcyzy, a ze względu na przeznaczenie ?..do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych? dla wyrobów innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o podatku akcyzowym akcyza wyniesie 0 zł.

Pismem z dnia 11 grudnia 2013r. Wnioskodawca uzupełnił przedmiotowy wniosek o następujące informacje.

Lista wyrobów akcyzowych, które będą nabywane wewnątrzwspólnotowo jako zarejestrowany odbiorca z przeznaczeniem do produkcji wyrobów nieakcyzowych, lub do dalszej odsprzedaży dla kontrahentów.

wyrób

kod CN

rodzaj wyrobów w bazie SEED

benzyny specjalne

2710 12 25

E 480

benzyna lakiernicza

2710 12 21

E 480

toluen

2707 20 00

2902 30 00

E 300

E 700

olej napędowy

2710 19 43

E 430

oleje smarowe

2710 19 99

E 490



Wymienione wyroby akcyzowe będą w każdym przypadku nabywane z przeznaczeniem ich zużycia do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

Wymienione wyroby akcyzowe będą w każdym przypadku nabywane z przeznaczeniem ich do dalszej odsprzedaży do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

  1. Czy Spółka po uzyskaniu zezwolenia na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w przypadku nabywania wyrobów akcyzowych wymienionych w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, jeżeli zużyje te wyroby akcyzowe u siebie do produkcji rozpuszczalników niebędących wyrobami akcyzowymi.
  2. Czy Spółka po uzyskaniu zezwolenia na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca będzie uprawniona do stosowania stawki akcyzy 0 zł przy odsprzedaży kontrahentom wyrobów akcyzowych spełniających wymogi zawarte w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Zdaniem Spółki możliwość zastosowania stawki 0 zł uzależniona jest od spełnienia jednocześnie
następujących kryteriów:

  • stawka 0 zł dotyczy wyrobów akcyzowych innych niż wymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1 -13 ustawy,
  • stawka 0 zł uzależniona jest od przeznaczenia wyrobów akcyzowych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

Zgodnie z art. 2 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym, zarejestrowany odbiorca to podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę powstaje z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru wyrobów akcyzowych. Zakończy się zatem procedura zawieszenia poboru akcyzy, a po stronie Spółki powstanie obowiązek podatkowy, który nie będzie skutkował obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego, gdyż spełnione zostaną przytoczone na wstępie kryteria wynikające z art. 89 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym nie będzie również wymagane składanie deklaracji podatkowych.

Z uwagi na powyższe zdaniem Spółki:

Ad. 1 Spółka nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych wymienionych w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym sprowadzanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy jako zarejestrowany odbiorca.

Ad. 2 Spółka będzie uprawniona do stosowania stawki akcyzy 0 zł przy odsprzedaży kontrahentom wyrobów akcyzowych w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym sprowadzanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy jako zarejestrowany odbiorca.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r., Nr 108, poz. 626, z późn. zm.), zwana dalej ustawą określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej ?akcyzą? wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu tymi wyrobami, a także oznaczanie ich znakami akcyzy.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Na wstępie należy zauważyć, iż stawki akcyzy dla konkretnych wyrobów energetycznych zostały określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy.

W pkt 9 dla olejów napędowych przeznaczonych do celów opałowych o kodach CN 2710 19 41 do 2710 19 49, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi w wysokości 232,00 zł/1.000 litrów.

Stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy stawka akcyzy na wyroby energetyczne dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 wynosi 1180,00 zł/1000 litrów.

Zatem mając na uwadze art. 89 ust. 2 ustawy, stwierdzić należy, że olej napędowy o kodzie CN 2710 19 43 zabarwiony na czerwono i oznaczony znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy, a także olej smarowy o kodzie CN 2710 19 99, wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy, pozostają poza zakresem zadanych przez Wnioskodawcę pytań.

Natomiast wyroby niewymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów napędowych lub opałowych, zostały zaliczone do odpowiednio: ?pozostałych paliw silnikowych? lub ?pozostałych paliw opałowych?, dla których stawki akcyzy zostały określone w art. 89 ust. 1 pkt 14 i 15 ustawy.

Jednocześnie w myśl art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Olej napędowy o kodzie CN 2710 19 43, przeznaczony do innych celów niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opałowe, niezabarwiony na czerwono i nieoznaczony znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi, nie został wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy, w związku z czym nie może mieć do nich zastosowania żadna ze stawek akcyzy określonych w tych przepisach. Powyższy wyrób energetyczny, z uwagi na przeznaczenie, nie może być również opodatkowany według stawek akcyzy określonych dla ?pozostałych paliw silnikowych? lub ? pozostałych paliw opałowych?.

W związku z powyższym należy uznać, że zgodnie z regułą określoną w art. 89 ust. 2 stawka akcyzy dla oleju napędowego o kodzie CN 2710 19 43, niezabarwionego na czerwono i nieoznaczonego znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi, przeznaczonego do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych wynosi 0 zł.

Powyższe ma również odpowiednie zastosowanie do pozostałych wyrobów tzn. zgodnie z regułą określoną w art. 89 ust. 2 stawka akcyzy dla wyrobów akcyzowych innych niż wymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 tj. wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, 2710 12 25, 2707 20 00, 2902 30 00 przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych wynosi 0 zł.

Zgodnie z art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, w przypadku użycia wyrobów, o których mowa w ust. 1 pkt 9 10 i 15 lit. a , do napędu silników spalinowych, użycia ich, gdy nie spełniają warunków określonych w szczególnych przepisach w zakresie prawidłowego znakowania i barwienia, a także ich posiadania w zbiorniku podłączonym do odmierzacza paliw lub sprzedaży z takiego zbiornika, stosuje się odpowiednio stawkę 1822,00zł/1000 litrów, a w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15 st. Celsjusza jest równa lub wyższa od 890kg/metr sześcienny ? 2047,00zł/1000 kg.

Stosownie do art. 89 ust. 4 pkt 2 ustawy, w przypadku przekroczenia dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2ustawy, ustalonych dla wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy o których mowa w ust. 2 znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w przypadku ich zużycia do produkcji innych wyrobów, stosuje się odpowiednio stawkę określoną w ust. 1 pkt 14, a w przypadku zużycia do celów opałowych ? stawkę określona w ust. 1 pkt 15.

Jak wskazano na wstępie, zgodnie z art. 1 ustawa o podatku akcyzowym określa m.in. opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobów akcyzowych i organizację obrotu tymi wyrobami. W tym celu stworzona została m.in. taka instytucja jak zarejestrowany odbiorca.

Zwrócić przy tym należy uwagę na fakt, iż ww. podmiot nie został wprost wymieniony w art. 13 ustawy, jako podatnik podatku akcyzowego.

Podatnikami akcyzy, co do zasady ? w świetle art. 13 ust. 1 ustawy ? są bowiem osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec których zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący zarejestrowanym odbiorcą, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca ? z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych na rzecz innego podmiotu (art. 13 ust. 1 pkt 5 ustawy).

Zatem podatnikami będą w szczególności podmioty, które będą dokonywać czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą. Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 4 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Nabycie wewnątrzwspólnotowe to ? zgodnie z art. 2 ust. pkt 9 ustawy ? przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Zarejestrowany odbiorca ? zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 13 ustawy- to podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe albo na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zwane dalej odpowiednio ?zezwoleniem na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca? albo ?zezwoleniem na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca?.

Z powyższych przepisów wynika, iż zarejestrowany odbiorca dokonując nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych dokonuje czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą.

W świetle art. 10 ust. 3 ustawy, obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę powstaje z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru wyrobów akcyzowych. Zauważyć należy przy tym, iż obowiązkiem zarejestrowanego odbiorcy, który dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów akcyzowych jest wprowadzenie tych wyrobów do ?miejsca odbioru wyrobów akcyzowych? ? miejsca, o którym mowa w art. 57 ust. 2 ustawy.

Podatnikiem akcyzy będzie wówczas Wnioskodawca, który działając jako zarejestrowany odbiorca dokonywał będzie czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą.

Instytucję zarejestrowanego odbiorcy należy jednak odróżnić od samego podmiotu, który prowadzi działalność gospodarczą. W ramach tej działalności np. Wnioskodawca może być podatnikiem akcyzy i może w tym zakresie działać jako zarejestrowany odbiorca lub też być podatnikiem akcyzy z innego tytułu. Pojęcie podatnika posiada bowiem szersze znaczenie nadane mu przez prawodawcę.

W myśl przepisu art. 2 pkt 12 ustawy procedura zawieszenia poboru akcyzy jest to procedura stosowana podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe. Natomiast w procedurze zawieszenia poboru akcyzy wyroby akcyzowe przemieszcza się za pomocą administracyjnego dokumentu towarzyszącego (art. 2 pkt 15 ustawy).

W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę procedura zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 40 ust. 2 pkt 7 ustawy, zastosowana podczas przemieszczenia wyrobu ze składu podatkowego na terytorium kraju członkowskiego do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca ich odbioru przez zarejestrowanego odbiorcę na terytorium kraju, kończy się (w myśl art. 41a ust. 2 pkt 1) z chwilą odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot odbierający.

W takiej sytuacji obowiązek podatkowy zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy powstaje z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru. Jednocześnie w myśl art. 59 ust. 1 ww. ustawy zarejestrowany odbiorca nie może magazynować ani wysyłać wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Tym samym, w momencie odbioru przez zarejestrowanego odbiorcę wyrobu akcyzowego przemieszczanego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, kończy się procedura zawieszenia poboru akcyzy i w myśl art. 45 ust. 1 powstaje zobowiązanie podatkowe.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo jako zarejestrowany odbiorca wyroby akcyzowe m. in. o kodach CN 2710 12 21, 27 10 12 25, 2707 20 00, 2902 30 00 oraz 27 10 19 43 i 2710 19 99, które zostaną zużyte w ramach prowadzonej działalności do produkcji rozpuszczalników tj.

celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych lub odsprzedane kontrahentom również z przeznaczeniem do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. Spółka planuje rozszerzenie palety produkowanych rozpuszczalników nie będących wyrobami akcyzowymi i związane z tym rozszerzenie palety nabywanych wyrobów akcyzowych o inne wyroby akcyzowe inne niż wymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1 -13 ustawy o podatku akcyzowym. Nabycia te będą dokonywane przez zarejestrowanego odbiorcę w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

W związku z faktem, iż jak wskazał Wnioskodawca, wyroby spełniające wymogi zawarte w art. 89 ust. 2 ustawy będą przeznaczone do produkcji rozpuszczalników, to tym samym nie będą przeznaczone do celów innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe. Wobec powyższego, stosownie do art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł. Tym samym, w sytuacji gdy zarejestrowany odbiorca przeznaczy te wyroby do produkcji rozpuszczalników dla siebie jako podmiotu zużywającego, to Spółka jako zarejestrowany odbiorca nie będzie zobligowana do zapłaty podatku, gdyż wyniesie on 0 zł. Natomiast jak wskazano powyższej, zobowiązanie takie może wystąpić u pomiotu zużywającego (Spółki) w sytuacji, gdy zużyje on nabyte uprzednio wyroby akcyzowe ze stawką 0 zł od zarejestrowanego odbiorcy niezgodnie z przeznaczeniem lub przekroczy dopuszczalne normy zużycia.

W przypadku odsprzedaży wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 89 ust. 2 ustawy, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, Wnioskodawca występujący jako zarejestrowany odbiorca będzie uprawniony do zastosowania stawki 0 zł. Stosownie do art. 59 ust. 3 ustawy zarejestrowany odbiorca, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, może dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych na rzecz innych podmiotów. Należy przy tym zauważyć, iż w myśl art. 59 ust. 2 ustawy, zarejestrowany odbiorca z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, zobligowany jest prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

W przedmiotowej sprawie na uwagę zasługuje przywołanie zapisu art. 16 ust. 8 ustawy, zgodnie z którym, podmiot zamierzający prowadzić działalność w zakresie wyrobów energetycznych, o których mowa w art. 89 ust. 2 ustawy, niebędący podmiotem zarejestrowanym w trybie ust. 1, jest obowiązany przed dniem rozpoczęcia tej działalności powiadomić o tym właściwego naczelnika urzędu celnego, w celu ustalenia dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego zdarzenia, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniami wskazanymi we wniosku nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej ? rozpatrzone.

Informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek, którego zakres został określony postawionymi pytaniami, tj. dotyczył podatku akcyzowego w zakresie zapłaty podatku w związku z zużyciem wyrobów akcyzowych wymienionych w art. 89 ust 2 ustawy do produkcji rozpuszczalników oraz zastosowania stawki 0zł przy odsprzedaży tych wyrobów na rzecz innych podmiotów.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika