Od początku 2019 r. informacje o dochodach zatrudnionych przez pracodawcę osób fizycznych za 2018 r. wysyła on do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie. Informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R do urzędu skarbowego przekazuje do 31 stycznia 2019 r.
Na przesłanie informacji pracownikowi ma czas do końca lutego.
Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje?
Do urzędu skarbowego należy składać informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach wyłącznie elektronicznie na właściwych wzorach formularzy:
- PIT-8C(9),
- PIT-11(24),
- PIT-R(19).
Jest na to czas do 31 stycznia.
Nie zmienia się zaś termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7) – składa się do 31 stycznia, a informację IFT-1/IFT-1R(14) – składa się do 28 lutego.
Należy złożyć informację na aktualnie obowiązującej wersji formularza. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu formularza.
Formularze można podpisać:
- podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze;
- danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR.
Formularze można przesłać za pomocą:
1. Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów
Aby to zrobić:
- wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl,
- pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze,
- wypełnij formularz,
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
- wyślij.
2. Modułu finansowo-księgowego
Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) można wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.
Aby to zrobić:
- wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl,
- pobierz właściwą strukturę logiczną z sekcji Struktury dokumentów XML,
- wypełnij formularz,
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
- wyślij dokument ze swojej aplikacji.
3. Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)
Aby to zrobić:
- uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia,
- wypełnij formularz,
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
- wyślij dokument do UBD.
W ten sposób można przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.
Należy pobrać i zachować Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).
Korekty deklaracji nie można złożyć za pomocą bramki UBD. Trzeba wysłać ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.
Jak udzielić pełnomocnictwa?
Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.
Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:
- papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
- elektronicznie – przekaż przez ePUAP.
Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.