Zmiany dla pracodawców na 2019 r.

Od  początku 2019 r. informacje o dochodach zatrudnionych przez pracodawcę osób fizycznych za 2018 r. wysyła on do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie. Informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R do urzędu skarbowego przekazuje do 31 stycznia 2019 r.

Na przesłanie informacji pracownikowi ma czas do końca lutego.

Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje?

Do urzędu skarbowego należy składać informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach wyłącznie elektronicznie na właściwych wzorach formularzy:

  • PIT-8C(9),
  • PIT-11(24),
  • PIT-R(19).

Jest na to czas do 31 stycznia.


Nie zmienia się zaś termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7)   składa się do 31 stycznia, a informację IFT-1/IFT-1R(14)  – składa się do 28 lutego.

Należy złożyć informację na aktualnie obowiązującej wersji formularza. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu formularza.

Formularze można podpisać:

  • podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze;
  • danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR.

Formularze można przesłać za pomocą:

1.    Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów

Aby to zrobić:

  • wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl,
  • pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze,
  • wypełnij formularz,
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
  • wyślij.

2.    Modułu finansowo-księgowego

Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) można wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.

Aby to zrobić:

3.    Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)

Aby to zrobić:

  • uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia,
  • wypełnij formularz,
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi,
  • wyślij dokument do UBD.

W ten sposób można przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.

Należy pobrać i zachować Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).

Korekty deklaracji nie można złożyć za pomocą bramki UBD. Trzeba wysłać ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.

Jak udzielić pełnomocnictwa?

Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.

Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:

  • papierowo  złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
  • elektronicznie – przekaż przez ePUAP.

Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.

Uniwersalna Bramka Dokumentów (UBD)