Rejestracja w systemie e-TOLL
Ministerstwo Finansów uruchomiło rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.
Internetowe Konto Klienta
Udostępniono klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL.
System e-TOLL to zarówno dla administracji, jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez resort finansów rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników.
Jak się zarejestrować?
Rejestracja w systemie e-TOLL jest możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
- stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL,
- za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Na co pozwala Internetowe Konto Klienta?
Użytkownicy mogą korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
- rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło);
- zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu;
- korzystanie z płatności pre-pay i post-pay;
- pełne zarządzanie usługami online:
- wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu,
- możliwość wykorzystania szybkich płatności online,
- automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach,
- komunikacja z Poborcą Opłaty;
- różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca;
- pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online
Wsparcie dla użytkowników
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
- 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
- +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Kolejne etapy projektu
Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.
W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Zob. Prezentacja - Rejestracja w e-TOLL
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?