Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach online
e-usługa na Biznes.gov.pl
Można korzystać z e-usługi dostępnej na portalu Biznes.gov.pl – zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach. Sprawę można załatwić online w ciągu 7 dni.
Czego dotyczy zaświadczenie?
Zaświadczenie może dotyczyć nie tylko podatków dochodowych, VAT lub akcyzy. Wniosek, który wysyłasz, może obejmować np.:
- podatek od nieruchomości lub od środków transportowych – składasz go do urzędu miasta, gminy lub starostwa
- opłatę za korzystanie ze środowiska – wniosek składasz do właściwego urzędu marszałkowskiego.
Dla kogo i kiedy?
Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach możesz potrzebować jako zwykły obywatel, jak również jako przedsiębiorca, m.in. podczas:
- załatwiania spraw w banku (np. przy staraniu się o kredyt),
- zawierania umowy leasingowej,
- sprzedaży nieruchomości,
- udziału w zamówieniach publicznych, gdy zażąda tego zamawiający,
- potwierdzania wiarygodności kontrahenta (zaświadczenie o stanie jego rozliczeń podatkowych możesz dostać tylko za jego zgodą).
Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia?
Wniosek można złożyć online przez portal Biznes.gov.pl.
Do podpisania wniosku potrzebny będzie profil zaufany albo podpis elektroniczny. Przy wypełnianiu wniosku pamiętaj o wybraniu odpowiedniego urzędu, do którego trafi dokument.
Ile zapłacisz?
21 zł – opłata skarbowa za wydanie jednego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach. Opłatę wpłacasz nie na rachunek urzędu skarbowego, ale na konto urzędu miasta/gminy, na terenie którego znajduje się właściwy urząd skarbowy.
Jak długo trzeba czekać?
Zaświadczenie dostaniesz w ciągu 7 dni. Urząd może przysłać dokument w formie elektronicznej lub przesyłką pocztową – o ile zaznaczysz to we wniosku. Zaświadczenie możesz też odebrać w urzędzie.
Źródło: www.podatki.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?