Zawieszenie realizacji umowy o rozłożeniu zadłużenia na raty lub umowy o odroczeniu terminu płatności składek ZUS na 3 miesiące
Jeśli masz zawartą z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych umowę o rozłożenie zadłużenia na raty lub umowę o odroczeniu terminu płatności i jednocześnie masz trudności w jej realizacji w następstwie COVID-19, to możesz skorzystać z zawieszenia jej realizacji na okres 3 miesięcy.
Kogo to dotyczy?
Każdego płatnika składek, który ma zawartą z Zakładem umowę o rozłożeniu zadłużenia na raty lub umowę o odroczeniu terminu płatności.
Jakie musisz spełnić warunki, aby skorzystać ze wsparcia?
Aby skorzystać z ulgi, musisz być płatnikiem składek i mieć zawartą z Zakładem umowę w sprawie spłaty należności. Nie ma znaczenia od kiedy prowadzisz działalność. Nie ma też znaczenia wielkość Twojego przedsiębiorstwa.
Ulga dotyczy zawieszenia realizacji zawartej umowy na okres 3 miesięcy.
Zawieszenie realizacji umowy dotyczy rat i składek nieopłaconych, których terminy płatności przypadają w marcu, kwietniu lub maju 2020 r.
Co zyskasz?
- Dzięki uldze będziesz mógł zapłacić raty bądź należności odroczone w późniejszym terminie, bez przeliczenia odsetek za zwłokę a jedynie opłaty prolongacyjnej.
- Zawieszenie realizacji umowy o rozłożeniu zadłużeniu na raty na okres 3 miesięcy powoduje wydłużenie jej obowiązywania o ten okres.
- Skorzystanie z ulgi nie wyklucza możliwości skorzystania z innych form wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Jak złożyć wniosek?
Aby uzyskać zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie zadłużenia na raty lub umowy o odroczeniu terminu płatności musisz złożyć wniosek w tej sprawie (wniosek RDS - plik do wypełnienia i wydruku, pobierz na dysk, zanim wypełnisz).
Wniosek o ulgę możesz przekazać:
- drogą elektroniczną przez PUE ZUS - wniosek będzie wkrótce dostępny
- za pośrednictwem poczty,
- osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
Jak się z Tobą skontaktujemy?
- Jeśli będziemy mieli wątpliwości dotyczące wniosku, skontaktujemy się z Tobą e-mailem lub telefonicznie.
- Dostaniesz od nas informację o rozstrzygnięciu na PUE ZUS lub prześlemy ją za pośrednictwem poczty.
Czy możesz się odwołać?
Jeśli nie zgadzasz się z rozstrzygnięciem ZUS, możesz zakwestionować sposób rozpatrzenia. Wystarczy, że złożysz pismo w tej sprawie do placówki ZUS. Masz na to 7 dni od dnia, w którym otrzymasz od nas odpowiedź na ten wniosek.
Gdzie otrzymasz pomoc?
- W dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15 pod numerami telefonu:
- 22 290 87 02,
- 22 290 87 03,
- W dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18 pod numerem ogólnopolskiej infolinii
22 560 16 00 - wybierz „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS), a następnie wybierz temat rozmowy 7 - wsparcie dla przedsiębiorców.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?