e-prawnik.pl Porady prawne

Pozostałe

Działalność gospodarcza

Pozostałe

Zabezpieczenie wierzytelności

Wykonanie umowy

Niewykonanie umowy

300 tysięcy zaproszeń dla rzetelnych przedsiębiorców

24.6.2008

Rzetelna Firma to nowa kampania społeczna Krajowego Rejestru Długów, która ma promować etyczne postawy w biznesie. KRD rozpoczął wysyłanie do 300 tysięcy wyselekcjonowanych polskich firm plastikowych, podobnych do bankomatowych, kart z unikalnym, szesnastocyfrowym kodem, który pozwala na wydrukowanie ze strony www.krd.pl Certyfikatu Rzetelności. Udział w programie jest całkowicie bezpłatny i może w nim wziąć udział każdy przedsiębiorca, który nie figuruje w KRD jako dłużnik.

Certyfikat Rzetelności spełnia dwie funkcje. Z jednej strony potwierdza wiarygodność płatniczą posiadacza, co jest nieocenione przy wszelkiego rodzaju konkursach i przetargach. Z drugiej strony pozwala upewnić się, że nasz potencjalny kontrahent nie jest notowany jako dłużnik w KRD, co oznacza, że możemy spodziewać się po nim terminowej zapłaty. Certyfikat z powodzeniem można przedłożyć jako poręczenie podczas rozmów z nowym klientem lub przy składaniu oferty pisemnej. Na podstawie unikatowego kodu umieszczonego na Certyfikacie Rzetelności nasz kontrahent za darmo, w każdej chwili, może sprawdzić autentyczność i aktualność certyfikatu na stronie www.krd.pl.

Źródło: http://www.izba.info

300 tysięcy zaproszeń dla rzetelnych przedsiębiorców

Właśnie tylu przedsiębiorców z całej Polski otrzyma jeszcze w czerwcu zaproszenie do wzięcia udziału w nowej kampanii społecznej Krajowego Rejestru Długów. W jej ramach firmy, które sumiennie regulują swojego zobowiązania i nie są notowane w KRD jako dłużnicy, bezpłatnie otrzymają Certyfikaty Rzetelności. O szczegółach projektu poinformował na konferencji prasowej w Centrum Prasowym PAP Adam Łącki, prezes Zarządu KRD.

Akcja wydawania Certyfikatów Rzetelności inauguruje kampanię społeczną „Rzetelna Firma", mającą zachęcić polskich przedsiębiorców do budowania swojego pozytywnego wizerunku jako uczciwych i solidnych. Kampania wpisuje się w nastroje społeczne. Z zaprezentowanego podczas konferencji prasowej sondażu przeprowadzonego przez Pentor na zlecenie Krajowego Rejestru Długów wynika bowiem, że 85,5% Polaków nie ufa przedsiębiorcom, którzy nie płacą swoich zobowiązań w terminie. 67% ankietowanych przez Pentor jest zdania, że przedsiębiorstwa zawsze powinny regulować swoje długi w terminie, bez względu na okoliczności.

Rzetelność - to się liczy

- Wyróżnień promujących firmy jest w Polsce wiele. Opierają się na bardzo różnych kryteriach, jednak ostatecznie o ocenie partnera w interesach zawsze decyduje jego rzetelność i solidność w regulowaniu zobowiązań. A to właśnie warunek otrzymania Certyfikatu Rzetelności - tak ideę kampanii wyjaśniał Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Do 300 tysięcy firm w Polsce trafią w najbliższych tygodniach specjalne karty, przypominające te do bankomatu. Na każdej z nich nadrukowany został unikalny, niepowtarzalny numer, który pozwala jej posiadaczowi na wydrukowanie ze strony www.krd.pl Certyfikatu Rzetelności poświadczającego jego wiarygodność płatniczą, a równocześnie sprawdzenie pod tym samym adresem, w specjalnej wyszukiwarce, czy dany certyfikat jest autentyczny i aktualny.

Certyfikaty są bezpłatne. Zarówno ich wydrukowanie, jak i potwierdzenie ich aktualności oraz autentyczności trwa - o czym przekonali się uczestnicy konferencji prasowej - zaledwie kilka sekund i możliwe jest przez całą dobę.

Warto się pochwalić

- Certyfikat Rzetelności jest dokumentem potwierdzającym, że jego posiadacz sumiennie reguluje swoje zobowiązania i stanowi dlań rekomendację udzieloną przez największą w Polsce instytucję weryfikującą rzetelność przedsiębiorców i konsumentów. Zachęcamy rzetelnych, uczciwych przedsiębiorców, by wykorzystali te swoje cechy do budowy pozytywnego wizerunku firmy. Uczciwość warta jest tego, aby się nią chwalić - przekonywał Adam Łącki.

Jak wynika z ekspertyzy Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych BIEC, przeprowadzonej na zlecenie Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, w państwach Europy Zachodniej i w USA wizerunek wiarygodnego płatnika ma dla przedsiębiorców znaczenie ekonomiczne. W Europie Zachodniej o blisko 90% wzrasta odsetek pozytywnych decyzji kredytowych, jeśli kredytodawca ma dostęp nie tylko do negatywnych, ale i pozytywnych danych o swoich potencjalnych klientach. Taka wiedza zmniejsza też odsetek nietrafionych decyzji kredytowych w USA - aż o 43%.

- Liczymy na to, że polscy przedsiębiorcy zechcą się chwalić swoją uczciwością i nasz Certyfikat Rzetelności stanie się ich znakiem rozpoznawczym. Pierwsze, honorowe certyfikaty przyznaliśmy członkom Rady Klienta KRD, którzy uznali to za bardzo dobry pomysł - dodał Adam Łącki.

Źródło: www.krd.pl

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ