e-prawnik.pl Porady prawne

Pozostałe

Dobra osobiste

Dziennik "Fakt" przeprosi ZUS i zapłaci karę

23.10.2008

Dziennik "Fakt" ma przeprosić Zakład Ubezpieczeń Społecznych za naruszenie dóbr osobistych - orzekł Sąd Okręgowy w Warszawie. To nie wszystko. Gazeta musi zapłacić 50 tys. złotych zadośćuczynienia na konto Fundacji Spełnionych Marzeń. A to wszystko z powodu kłamstw opublikowanych w jednym z artykułów.

Zdaniem Sądu "Fakt" bezprawnie naruszył dobre imię Zakładu i ugodził w jego wiarygodność publikacją pt. "Luksusy Prezes ZUS" z 22 stycznia 2007 r., w którym opisano rzekome luksusowe wyposażenie gabinetu prezesa Zakładu i zasugerowano czytelnikom, że koszty tych "luksusów" ponieśli emeryci i renciści. 

Sąd stwierdził, że informacje podane w artykule są nieprawdziwe i nakazał redakcji "Faktu" opublikować oświadczenie, w którym przyznaje się do błędu i przeprasza ZUS. Musi to uczynić w terminie 7 dni od uprawomocnienia się wyroku. W razie nie wykonania tego nakazu, ZUS może opublikować taką informację na koszt redakcji "Faktu".

Ponadto Axel Springer Polska sp. z o. o., wydawca dziennika "Fakt" musi zapłacić 50 tys. zł zadośćuczynienia na konto Fundacji Spełnionych Marzeń. Fundacja opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi oraz ich rodzinami.

Jednocześnie spółka została zobowiązana do zwrotu Zakładowi kosztów z tytułu zastępstwa procesowego.

Przemysław Przybylski
Biuro Prasowe ZUS

Źródło: http://e-inspektorat.zus.pl 

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ