e-ZLA szybciej i prościej

Udogodnienia dla lekarzy i asystentów medycznych 

Od 18 stycznia na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS udostępnił nowy kreator wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich oraz nowe funkcje na profilu lekarza.

Porady prawne

Nowy kreator to:

  • łatwiejsze tworzenie e-ZLA,
  • mniej czynności potrzebnych, by wystawić e-ZLA,
  • możliwość utworzenia e-ZLA w dwóch krokach: wprowadzenie danych i potwierdzenie wprowadzonych danych.

Na PUE ZUS skorzystasz też z zupełnie nowe funkcji:

  • jako lekarz możesz zarządzać listą placówek medycznych, dla których Twój asystent medyczny może wystawiać e-ZLA,
  • możesz zmienić wskazane wcześniej miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych – na każdym etapie wprowadzania e-ZLA,
  • jeśli podczas wystawiania e-ZLA wpiszesz nowe miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych, automatycznie utworzy się wniosek FZLA.

W okresie przejściowym dotychczasowy kreator będzie nadal dostępny. Gdy zalogujesz się do PUE ZUS, będziesz mógł wybrać wersję kreatora. Zachęcamy do sprawdzenia nowego narzędzia.

Wszystkie zmiany ZUS wprowadził na podstawie uwag i spostrzeżeń lekarzy, którzy na co dzień wystawiają e-ZLA. Potrzebę zmian potwierdziły również badania doświadczeń klientów.

Zanim nowe rozwiązanie zostało udostępnione, nowy kreator testowali sami zainteresowani, czyli lekarze. Narzędzie otrzymało bardzo dobre oceny.

W związku z uruchomieniem nowych funkcji na PUE ZUS, przygotowano też nowe usługi dla aplikacji gabinetowych.

Przeczytaj: Ulotka "Wystawianie elektronicznych zwolnień lekarskich - nowy, szybszy kreator" 

Informacja dla lekarzy – sposób postępowania w przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS

ZUS poinformował, iż w przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:

  • w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk „Usuń” lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe – zakładka Ogólne – w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk „Usuń”.
  • w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
  • w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".

Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).

Następnie należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R.

 


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika