System eCall oznacza szybszą pomoc

Od października 2015 r. wszystkie nowe auta osobowe i lekkie dostawcze sprzedawane w krajach UE będą obowiązkowo wyposażane w urządzenia eCall. Jest to automatyczny system wzywania pomocy w razie wypadków drogowych. Szacuje się, że eCall może skrócić czas reakcji służb ratowniczych nawet o połowę, ratując życie nawet 2500 osób rocznie.

Aby złagodzić skutki poważnych wypadków samochodowych w całej UE, Komisja Europejska przyjęła dwa wnioski, dzięki którym od października 2015 r. samochody będą automatycznie łączyć się ze służbami ratowniczymi w przypadku poważnego wypadku drogowego. System eCall automatycznie wybiera 112 ˆ’ wspólny europejski numer alarmowy - w razie poważnego wypadku. System powiadamia służby ratownicze o lokalizacji pojazdu, nawet jeśli kierowca jest nieprzytomny lub nie jest w stanie zadzwonić po pomoc. Szacuje się, że rocznie system ten może uratować życie nawet 2500 ludzi.

Porady prawne

Na mocy zaproponowanych przepisów od października 2015 r. wszystkie nowe modele samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych będą wyposażone w system eCall, a w punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach dostępna będzie infrastruktura niezbędna do właściwej obsługi zgłoszeń eCall, co zapewni kompatybilność, interoperacyjność i ciągłość usługi eCall w całej UE.

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas, który odpowiada za transport, powiedział: - Przedstawione wnioski stanowią ważny etap procesu zwiększania bezpieczeństwa na drogach w UE. W ubiegłym roku na drogach w UE zginęło 28 000 osób, a 1,5 mln zostało rannych. Aby uratować ofiary wypadków, liczy się każda minuta. Technologia eCall ma ogromne możliwości pod względem ratowania życia ofiarom wypadków, ponieważ znacznie skraca czas interwencji służb ratowniczych w całej UE.

Antonio Tajani, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz ds. przemysłu i przedsiębiorczości, powiedział: - Wdrożenie interoperacyjnego systemu eCall w całej Europie jest ważnym krokiem w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Obywatele UE mogą mieć pewność, że dzięki temu ratującemu życie systemowi zmniejszy się liczba ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach drogowych. Jest to również ważny krok naprzód, dzięki któremu nasze samochody będą bardziej inteligentne i zwiększą naszą konkurencyjność.

Neelie Kroes, wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej odpowiedzialna za agendę cyfrową, powiedziała: - Wprowadzenie usługi eCall na terenie całej UE to duży krok naprzód w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W razie wypadku lepiej jest uzyskać automatyczne połączenie ze służbami ratowniczymi niż być zdanym na samego siebie. W takich sytuacjach widzimy prawdziwą wartość technologii informacyjno-komunikacyjnych.



Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Tadek 2015-06-19 14:59:32

    A ponadto oznacza to też znacznie doskonalszą inwigilację w kolejnych latach, super powiązania różnych aktywności, i oczywiście wielki biznes na tym i dla miliarderów i dla urzędasów: wiele szkoleń, narad, sympozjów, bankietów, projektów, duża kasa do rozdania (oczywiście zgodnie z najnowszym lewym prawem), biurokracja, układziki i lodziki - wszystko od podatników, jakoby zawsze dla ich dobra lub pod dowolnym innym pretekstem, jak zwykle bardzo ważnym i nie podlegającym dyskusji - bo bezpieczeństwo najważniejsze wiec pod pretekstem tym zrobi się dowolnie dużo dodatkowych podłości.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika