Kampania społeczna „Użyj wyobraźni" rozpoczęta!

W dniu 16 kwietnia 2009 roku w Komendzie Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię „Użyj wyobraźni". Inicjatorem tego przedsięwzięcia jest Biuro Ruchu Drogowego KGP, a partnerami PZU SA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Patronat medialny objął portal Onet.pl oraz Ścigacz.pl.

Celem kampanii jest zmiana mentalności użytkowników dróg. Akcja ma nie tylko zaintrygować, ale przede wszystkim edukować kierowców, pieszych i motocyklistów. W ramach kampanii propagowane będą również zgodne z prawem, kulturalne i bezpieczne zachowania na drodze oraz wskazywane zagrożenia i skutki brawurowej jazdy. "Użyj wyobraźni" to pierwszy tak duży projekt na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym realizowany przez polską Policję.

Projekt został podzielony na trzy bloki tematyczne:

  • bezpieczeństwo motocyklistów (kwiecień - czerwiec),
  • młodzi kierowcy (czerwiec - sierpień),
  • piesi (okres jesienno - zimowy).

Pierwsza część kampanii poświęcona jest bezpieczeństwu motocyklistów. Od 2005 roku Policja odnotowuje wzrost liczby wypadków z udziałem motocyklistów. W ubiegłym roku doszło do blisko 2900 takich wypadków, z czego prawie 1200 to zdarzenia, których sprawcami byli sami motocykliści. Statystyki z ostatnich lat wskazują, że kierujący motocyklami najczęściej powodowali wypadki w miesiącach wakacyjnych, podczas trwania weekendów. Sprawcami wypadków są najczęściej osoby w wieku 20 - 29 lat. Przyczyny są ciągle takie same: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu.

W celu jak najszerszego rozpropagowania kampanii uruchomiona została strona internetowa http://www.uzyjwyobrazni.pl/, na której dostępne są projekty plakatów i bannery poświęcone bezpiecznemu zachowaniu motocyklistów na drodze. Strona internetowa ma być również platformą wymiany informacji miedzy organizatorami akcji, a jej odbiorcami. Podczas trwania kampanii na ulicach naszych miast pojawią się bilbordy, których szokująca niekiedy treść, ma zwrócić uwagę samych motocyklistów na kwestię ich bezpieczeństwa. Upowszechnianiu bezpiecznych zachowań na drodze będą służyć także ulotki i spoty reklamowe „Użyj wyobraźni". 

Źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji - www.mswia.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika