Postępowanie przed ZUS

Komunikat dla płatników składek korzystających z certyfikatów kwalifikowanych wydanych przez Sigillum PCCE

W związku z implementacją w dniu 7 kwietnia 2009 r. przez Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej SIGILLUM nowego zaświadczenia certyfikacyjnego dla usług kwalifikowanych wystąpiły opóźnienia w procesie potwierdzania ważności bezpiecznych podpisów elektronicznych weryfikowanych przy pomocy certyfikatów wystawionych przez to Centrum.

Poświadczenie przyjęcia dokumentów nastąpi bezzwłocznie po weryfikacji złożonego podpisu elektronicznego, która może potrwać kilka dni.

Jeżeli wysłali Państwo, korzystając z programu Płatnik, przesyłkę z elektronicznymi dokumentami ubezpieczeniowymi podpisaną bezpiecznym podpisem elektronicznym złożonym przy użyciu zestawu zakupionego w Sigillum PCCE - przesyłka ta oczekuje w kolejce na weryfikację podpisu. W związku z tym nie należy podejmować żadnych kroków, mających na celu przyspieszenie uzyskania poświadczenia, a w szczególności prób ponownego wysyłania dokumentów lub rekonfiguracji programu Płatnik.

Uprzejmie informujemy, że w programie Płatnik po pobraniu list CRL wystawianych po dniu 7.04.2009 r. nie są poprawnie weryfikowane certyfikaty kwalifikowane Sigillum wydane przed tą datą, ponieważ obecnie listy CRL podpisywane są nowym zaświadczeniem certyfikacyjnym. Mimo to można - posługując się takim certyfikatem (o ile nie został unieważniony) - podpisać kierowaną do ZUS przesyłkę.

Źródło: http://e-inspektorat.zus.pl

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

Podpis elektronic

15.4.2013 13:12:34

Re: Komunikat dla płatników składek korzystających z certyfikatów kwalifikowanych wydanych przez Sigillum PCCE

Krakowie można teraz założyć sobie podpis elektroniczny nie wychodząc z biura czy domu. Wystarczy zadzwonić do Inspektora, umówić się na termin i przygotować potrzebne dokumenty. Podpis elektroniczny znajduje coraz większe zastosowanie, poniżej zawarta jest informacja do czego służy m.im.: ? wysyłania deklaracji ZUS (program Płatnik) ? podpisywania korespondencji kierowanej do administracji publicznej (elektroniczna skrzynka podawcza, informacje dla GIIF, e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO, UFE itd.) ? wystawiania e-faktur ? uczestnictwa w aukcjach i przetargach elektronicznych ? sporządzania dokumentacji medycznej ? składania dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach akceptujących certyfikaty kwalifikowane) ? składania e-pozwów drogą elektroniczną do e-sądu ? zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej ? kierownikom ośrodka szkolenia kierowców do kontaktu ze starostą, KONTAKT: Mobilny Punkt Rejestracji tel. 536 241 664


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: