Konsument na wakacjach w Europie
Wakacje czas zacząć, ale zanim wybierzemy się w wymarzoną podróż, powinniśmy się do niej odpowiednio przygotować. Zadbajmy o to, by ten upragniony wypoczynek pozostawił tylko miłe wspomnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wakacyjny przewodnik dla konsumentów spędzających wakacje w Europie.
Polscy konsumenci coraz chętniej wyjeżdżają za granicę. Jak podaje Instytut Turystyki w 2007 roku granice Polski przekroczyło 47,6 mln obywateli, o 6,5% więcej niż w 2006 roku. Prawie 20 mln wyjechało w celach turystyczno-wypoczynkowych. Jednak zanim podpiszemy umowę z biurem podróży i udamy się na piaszczyste plaże w Europie, zapoznajmy się z praktycznymi poradami które uchronią nas przed niemiłymi niespodziankami. Opóźniony lot, zagubiony bagaż, skrócony pobyt czy hotel inny niż oglądaliśmy w folderze to tylko nieliczne z nich.
W 2007 roku sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (obecnie 29 krajów) przyjęła ponad 25 tys. skarg, z czego aż 20% stanowią naruszenia praw pasażerów linii lotniczych. Problemy z biurami podróży, umowami typu timesharing oraz klubami wakacyjnymi stanowiło 4% skarg.
Europejskie Centrum Konsumenckie Polska prowadziło w ubiegłym roku 24 sprawy związane z wakacyjnymi problemami oraz 188 dotyczących kłopotów z przewoźnikami linii lotniczych, w tym 85 spraw dotyczących problemów z bagażem.
Jak sprawić by liczby te nie wzrastały, a konsumenci w pełni korzystali z urlopu za granicą?
Pamiętajmy, prawdziwy turysta to przygotowany i świadomy turysta, zatem orientuj się w prawach konsumenta i korzystaj z nich!
Źródło: http://www.konsument.gov.pl/
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?