Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
W związku ze zmianą ustawowego upoważnienia Minister Finansów wydał nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Co się zmieniło?
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2019 r., w stosunku do rozporządzenia z dnia 26 sierpnia 2003 r., zawiera następujące zmiany:
- znosi obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia oraz kart przychodów pracowników,
- dostosowuje do zakresu ustawowego upoważnienia brzmienie przepisu, który określa przypadki, w jakich podatnicy obowiązani do prowadzenia księgi, mogą nie stosować określonych przepisów rozporządzenia (§ 4 nowego rozporządzenia; § 7 rozporządzenia z dnia 26 sierpnia 2003 r.). Jednocześnie uregulowano w przepisie przejściowym i dostosowawczym sytuację podatników, którzy na podstawie § 7 rozporządzenia z dnia 26 sierpnia 2003 r. złożyli właściwy wniosek do dnia 31 grudnia 2019 roku (§ 32 i 33 nowego rozporządzenia),
- uwzględnia przedsiębiorstwo w spadku oraz spółkę cywilną osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku. Podmioty te są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów.
Nowe rozporządzenie nie zmienia wzoru księgi.
Rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw pod poz. 2544.
Od kiedy nowe przepisy obowiązują?
Weszło w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?