Przedłużenie postępowania w sprawie koncentracji: 1&1 Internet i home.pl
UOKiK wydał postanowienie o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji polegającej na przejęciu przez 1&1 Internet kontroli nad spółką home.pl
Zgłoszenie 1&1 Internet w sprawie zamiaru przejęcia szczecińskiej spółki home.pl wpłynęło do UOKiK w lipcu 2015 r. Uczestnicy transakcji oferują usługi w tzw. chmurze obliczeniowej (cloud computing), które polegają na dostarczaniu klientom wirtualnej infrastruktury (np. kreator stron www).
Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów weszła w życie 18 stycznia 2015 r. i obecnie postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do 1 miesiąca, natomiast w sprawach:
- szczególnie skomplikowanych,
- w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji na rynku w wyniku dokonania koncentracji lub
- wymagających przeprowadzenia badania rynku,
przewidziano możliwość wydłużenia postępowania o cztery miesiące. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.
Po analizie materiału dowodowego zebranego w sprawie koncentracji spółek 1&1 Internet i home.pl, UOKiK uznał, że zachodzi konieczność przeprowadzenia badania rynku. Pozwoli ono na weryfikację przedstawionych przez spółkę 1&1 Internet danych dotyczących m.in. definiowania rynków właściwych, na których działają uczestnicy koncentracji oraz ich udziałów w tych rynkach.
Urząd chce ustalić w szczególności jaki wpływ będzie miała koncentracja na krajowe rynki domeny krajowej (pl.), usług hostingu i usług związanych z uruchamianiem sklepów internetowych. W opinii UOKiK obecnie nie ma wiarygodnych i publicznie dostępnych informacji na temat działalności związanej ze świadczeniem usług cloud computing.
Postanowienie wydłużające termin na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji 1&1 Internet i home.pl jest czwartym od czasu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?