Reklama preparatów do opalania wprowadza w błąd?
Prezentujemu oświadczenie Rady Krajowej Federacji Konsumentów z dnia 23 czerwca 2008 roku:
"W związku z reklamą preparatów do opalania marki SORAYA S.A, która się ukazała w dwutygodniku GALA 25/26 za 2008 rok, oraz miesięczniku Claudia nr 7 /2008 rok, treść której informuje, że SORAYA, to jedyna polska marka, która otrzymała pozytywną ocenę Federacji Konsumentów w badaniach jakościowych produktów, Rada Krajowa Federacji Konsumentów oświadcza, że:
Treść przedmiotowej reklamy wprowadza konsumentów w błąd i podaje nieprawdziwe informacje, co do podmiotu wykonującego badania i stwierdzającego ocenę końcową produktów oraz co do zakresu przebadanych produktów marki SORAYA S.A.
W ramach porównawczych testów konsumenckich preparatów do opalania wykonanych przez PTEGD we współpracy z Federacją Konsumentów, tylko jeden z produktów do opalania marki SORAYA S.A. został objęty badaniem.
Przedmiotowa reklama może stwarzać u konsumentów nieprawdziwe przeświadczenie, iż każdy produkt do opalania marki SORAYA S.A., był testowany w ramach porównawczych testów konsumenckich przeprowadzonych przez Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego (PTEGD) oraz Federacje Konsumentów.
W ramach projektu, dotyczącego testów preparatów do opalania zrealizowanego przez PTEGD, Federacja Konsumentów była jedynie partnerem zobowiązanym do opublikowania wyników testów. Federacja Konsumentów nie wykonywała badań, nie opracowywała wyników i ocen produktów w ramach porównawczych testów konsumenckich preparatów do opalania.
Federacja Konsumentów nie wyraziła zgody na wykorzystywanie wyników testów konsumenckich, nazwy Federacja Konsumentów w działaniach reklamowych oraz marketingowych żadnemu z podmiotów.
W związku z tym, że treść reklamy wprowadza konsumentów w błąd, podaje nieprawdziwe informacje, narusza wizerunek Federacji Konsumentów oraz może zawierać przesłanki nieuczciwej praktyki rynkowej, Federacja Konsumentów podejmuje działania, przewidziane przez przepisy obowiązującego prawa, mające na celu usunięcie skutków powyższej reklamy."
Źródło: www.federacja-konsumentow.org.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?