Wniosek o stwierdzenie nadpłaty złożysz w e-Urzędzie Skarbowym
W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniono wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).
e-Urząd Skarbowy
e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.
Dostęp do wniosku
Wybierz odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi cię przez pola dokumentu, które musisz uzupełnić:
- rodzaj podatku lub symbol formularza;
- kwota nadpłaty;
- okres;
- rok;
- uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane” masz dostęp do wszystkich pism i wniosków,
które złożyłeś i możesz je dowolnie filtrować.
Dane we wniosku
Wybrany przez ciebie wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i adresowymi. Znajdziesz je w sekcji „Twoje dane” – dane adresowe możesz samodzielnie modyfikować.
W przypadku pełnomocników wykorzystaliśmy dotychczasowe rozwiązania. Automatycznie pobieramy i podpowiadamy dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
Załączniki do wniosku
Możesz dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?