Czynności z zakresu prawa pracy w urzędzie

Pytanie klienta:

""Czy dopuszczalne jest, by w starostwie powiatowym czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec "pozostałych pracowników urzędu" (art. 4 pkt 4 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych) dokonywała inna osoba niż wójt (burmistrz, prezydent miasta) - np. sekretarz gminy?""

Odpowiedź prawnika:

Art. 4 pkt 4 ustawy o pracownikach samorządowych wskazuje w sposób nie budzący wątpliwości, iż czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za pracodawców samorządowych wobec pozostałych pracowników urzędu dokonuje - w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego - wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa. Ustawodawca enumeratywnie wylicza osoby uprawnione do dokonywania czynności z zakresu stosunku pracy wobec poszczególnych kategorii pracowników. Z tego powodu niemożliwe jest uznanie, że osoby inne niż wskazane bezpośrednio w ustawie mogą dokonywać tych czynności.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.