Czynności z zakresu prawa pracy w urzędzie
Pytanie:
"Czy dopuszczalne jest, by w starostwie powiatowym czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec "pozostałych pracowników urzędu" (art. 4 pkt 4 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych) dokonywała inna osoba niż wójt (burmistrz, prezydent miasta) - np. sekretarz gminy?"
Odpowiedź prawnika: Czynności z zakresu prawa pracy w urzędzie
Art. 4 pkt 4 ustawy o pracownikach samorządowych wskazuje w sposób nie budzący wątpliwości, iż czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za pracodawców samorządowych wobec pozostałych pracowników urzędu dokonuje - w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego - wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa. Ustawodawca enumeratywnie wylicza osoby uprawnione do dokonywania czynności z zakresu stosunku pracy wobec poszczególnych kategorii pracowników. Z tego powodu niemożliwe jest uznanie, że osoby inne niż wskazane bezpośrednio w ustawie mogą dokonywać tych czynności.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?