Korzyści umowy zlecenia dla pracodawcy

Pytanie klienta:

""Witam. Prowadzę mały sklep obuwniczy. Ze względu na coraz większą ilość pracy muszę zatrudnić pracownika. Zastanawiam się nad formą umowy zlecenia. Jakie daje ona korzyści pracodawcy?""

Odpowiedź prawnika:

Jeżeli nie zamierza Pan/Pani zawierać z osobą zatrudnioną umowy o pracę, istnieje możliwość współpracy na podstawie umów cywilnoprawnych. Jedną z nich jest umowa zlecenia. Jest to jedna z najczęściej stosowanych form zatrudnienia, obok umowy o pracę. Z punktu widzenia osoby zatrudniającej główną zaletą jest brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z uprawnieniami pracownika wynikających z kodeksu pracy np. płatnymi urlopami, minimalnym wynagrodzeniem etc.
Zgodnie z art. 734 § 1 k.c. przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie. Przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do należytej staranności. Zasadą jest osobiste wykonywanie zlecenia.