Korzyści umowy zlecenia dla pracodawcy

Pytanie:

"Witam. Prowadzę mały sklep obuwniczy. Ze względu na coraz większą ilość pracy muszę zatrudnić pracownika. Zastanawiam się nad formą umowy zlecenia. Jakie daje ona korzyści pracodawcy?"

Odpowiedź prawnika: Korzyści umowy zlecenia dla pracodawcy

Jeżeli nie zamierza Pan/Pani zawierać z osobą zatrudnioną umowy o pracę, istnieje możliwość współpracy na podstawie umów cywilnoprawnych. Jedną z nich jest umowa zlecenia. Jest to jedna z najczęściej stosowanych form zatrudnienia, obok umowy o pracę. Z punktu widzenia osoby zatrudniającej główną zaletą jest brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z uprawnieniami pracownika wynikających z kodeksu pracy np. płatnymi urlopami, minimalnym wynagrodzeniem etc.
Zgodnie z art. 734 § 1 k.c. przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie. Przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do należytej staranności. Zasadą jest osobiste wykonywanie zlecenia.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika