Ustanowienie rezydencji podatkowej w Polsce
Pytanie:
"Mamy numery PESEL, natomiast nie mamy numerów NIP. Jeżeli zdecydujemy się na stały pobyt w kraju po prawie 19-letnim pobycie w U.S.A., to jakie kroki powinniśmy podjąć by zalegalizować nasz pobyt jako rezydentów podatkowych w Polsce?"
Odpowiedź prawnika: Ustanowienie rezydencji podatkowej w Polsce
Osoba powracająca do Polski z zamiarem stałego tu zamieszkania, chcąca zalegalizować swój pobyt w Polsce w znaczeniu potwierdzenia swojej rezydencji podatkowej, a jednocześnie nie posiadająca polskiego numeru NIP, powinna udać się do urzędu skarbowego właściwego według swojego miejsca zamieszkania w Polsce i złożyć zgłoszenie identyfikacyjne osoby fizycznej nieprowadzącej samodzielnie działalności gospodarczej (formularz NIP-3). Po złożeniu tego dokumentu osobie takiej zostanie nadany polski numer NIP, a także osoba taka potwierdzi swoje miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?