Minimalna powierzchnia w biurze dla pracownika
Pytanie:
"Jakie przepisy normują pracę w pomieszczeniach biurowych? Chodzi mi o możliwą liczbę pracowników na 1 metr kwadratowy w pomieszczeniu zamkniętym. Jakie są normy oraz jaka jest minimalna powierzchnia, którą powinien mieć do pracy 1 pracownik? "
Odpowiedź prawnika: Minimalna powierzchnia w biurze dla pracownika
Uregulowania dotyczące tej materii znajdują się w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r., Nr 169, poz. 1650).
Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż 3 m jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia oraz 3,3 m jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. Wysokość pomieszczeń, może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
Dla pomieszczenia biurowego co do zasady wysokość pomieszczenia powinna wynosić 3 metry.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?