Obowiązek meldunkowy pod określonym adresem

Pytanie:

"Z informacji uzyskanych w Państwa serwisie rozumiem, że można się meldować w domu letniskowym, ale trzeba podać adres. Moja działka ma tylko numer ewidencyjny gruntów, nie ma numeru domu. Czy pomimo tego mogę się zameldować ponieważ gmina robi mi ogromne trudności?"

Odpowiedź prawnika: Obowiązek meldunkowy pod określonym adresem

W celu zameldowania się nalezy organowi meldunkowemu przedstawić m.in adres nowego miejsca pobytu stałego. Gdy nie ma takiego adresu, organ nie może dokonać meldunku. W celu zameldowania się nalezy więc najpierw uzyskać odpowiedni adres. W związku z tym należy złożyć wniosek w urzędzie gminy o nadanie numeru adresowego Pańskiej działce.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Sławek 2013-12-01 19:36:56

    Mam pytanie. Czy dokonując zameldowania urzędnik ma prawo wymagać numeru działki. Jednocześnie urzędnik zakwestionował decyzję administracyjną -o wymierzeniu podatku, twierdząc że nie jest ona decyzją bo nie ma na niej wspomnianego numeru. Przecież zgodnie z ustawą zameldowanie jest tylko potwierdzeniem danego faktu. To jak to jest w rzeczywistości? Nadmieniam że pozostałe przesłanki odnośnie pozostałych dokumentów zostały spełnione.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika