Treść świadectwa pracy o wypłaconej odprawie
Pytanie:
"Czy w świadectwie pracy musi być informacja, że została wypłacona odprawa w związku ze zwolnieniem pracownika z przyczyn niedotyczących pracownika?"
Odpowiedź prawnika: Treść świadectwa pracy o wypłaconej odprawie
Zgodnie z kodeksem pracy w świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach. Wynika z tego, że w świadectwie pracy powinna zostać zamieszczona informacja o tym, iż rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło z przyczyn niedotyczących pracownika, na podstawie przepisów tej ustawy. Nie ma obowiązku zamieszczania informacji o wypłaconej pracownikowi odprawie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?