Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Zgodnie z kodeksem pracy w świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach. Wynika z tego, że w świadectwie pracy powinna zostać zamieszczona informacja o tym, iż rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło z przyczyn niedotyczących pracownika, na podstawie przepisów tej ustawy. Nie ma obowiązku zamieszczania informacji o wypłaconej pracownikowi odprawie.