Wystawienie faktury za usługę telekomunikacyjną

Pytanie klienta:

""Po upływie jakiego czasu od wykonania usługi firma telekomunikacyjna nie może wystawić faktury za jej realizację? ""

Odpowiedź prawnika:

W myśl przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli ten termin został określony w umowie. Wraz z upływem tego terminu na podmiocie świadczącym usługę ciąży obowiązek dokonania rozliczeń z tytułu podatku VAT.

Natomiast szczegółowe terminy wystawiania faktur zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów. Zgodnie z rozporządzeniem, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych (jeżeli termin płatności został określony w umowie), faktura powinna być wystawiona nie później niż z chwilą powstania obowiązku podatkowego, czyli nie później niż z upływem terminu płatności określonego w umowie.