Wystawienie faktury za usługę telekomunikacyjną

Pytanie:

"Po upływie jakiego czasu od wykonania usługi firma telekomunikacyjna nie może wystawić faktury za jej realizację? "

Odpowiedź prawnika: Wystawienie faktury za usługę telekomunikacyjną

W myśl przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli ten termin został określony w umowie. Wraz z upływem tego terminu na podmiocie świadczącym usługę ciąży obowiązek dokonania rozliczeń z tytułu podatku VAT.

Natomiast szczegółowe terminy wystawiania faktur zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów. Zgodnie z rozporządzeniem, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych (jeżeli termin płatności został określony w umowie), faktura powinna być wystawiona nie później niż z chwilą powstania obowiązku podatkowego, czyli nie później niż z upływem terminu płatności określonego w umowie.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • K.Olczak 2021-10-02 13:55:38

    Warto korzystać z systemów, które ułatwiają wystawianie paragonów i faktur bezpośrednio z komputera. Ja używam firmao.pl/register

  • Ser 2011-11-19 18:45:20

    Posiadam fakturę od operatora wystawioną za usługi dostępu do internetu świadczone 9 miesięcy wstecz od momentu jej wystawienia ze względu na nie rozwiązanie umowy. Przez 9 miesięcy operator na wystawianych fakturach potwierdzał nieprawdę informując mnie o zerowym zadłużeniu i nie informował o aktywnym dostępie do internetu. Ponieważ umowa - której nie chciał mi udostępnić do wglądu była promocją - w naturalny sposób operator podnósł opłatę za dostęp o 100%. ( 9 miesięcy podwójnych opłat za internet !!!! - ciekawe kto jest w stanie to wytrzymać). Według mnie zostały złamane przepisy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych, o podatku VAT (przełom roku) - nie mam możliwości odliczenia usługi internetowej (chodzi o dostęp do internetu z którego nikt nie korzystał) z poprzedniego roku od podatków...., jestem moralnie zgnojony. Wiele interwencji u operatora nie przyniosło żadnego skutku - na żadne z moich pism i dowodów nikt rzeczowo nie odpowiedział. W jednej z rozmów i przy próbie wyjaśnienia dla czego te faktury nie zostały wystawione pracownik przyznał, że jest to błąd ich systemu informatycznego (tylko dla czego na ich korzyść) - tylko dla czego ja mam płacić za błędy operatora. Gdybym dostał pierwszą fakturę w pierwszym okresie po wg mnie zakończonej umowie to bym zapłacił i rozwiązał umowę. To co zrobił operator ma znamiona wyłudzenia utajniając ag niego aktywną umowę . W chwili obecnej odcięto mi nawet możliwość odbierania telefonów i rozwiązano umowę. Mieszkanie jest w końcowej fazie remontu i teraz jest mi potrzebny i internet i telefon. Wszystkie ww argumenty podawałem w korespondencji ale z jej przebiegu teraz się zorientowałem że tego nikt nie czytał -Przysyłane odpowiedzi nie ustosunkowują się do moich pism. Zaproponowałem rozłożenie należności na raty po 100 zł miesięcznie przynajmniej do wyjaśnienia sprawy miałbym świadczone usługi - bez skutku -mam zapłacić całość. Zawarcie nowej umowy operator warunkuje całkowitą spłatą zadłużenia. Nie mam czasu na dochodzenie swoich praw - remont, praca, dzieci, opieka nad 90 letnią babcią na którą była wg operatora spisana umowa. Czy jest jakieś szybkie wyjście z tej sytuacji. Sergiusz Puszka 45-015 Opole ul. św. Wojciecha 14-16 /9


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika